• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • malin ulrika

Kickan;
    "Själv är bästa dräng" kanske...
    (Antyder att hon får tvätta själv om det ska bli gjort! Kanske fär att mamma sitter och skrappar? )

• scrapparlotta

malin ulrika: Haha, ja så kan det nästan vara ibland. Man blir lätt sittande framför scrapingen.
    Bra rubik åxå. Tack. Men vill gärna ha fler tips......kan vara kul att ha några att välja på.

• kela81

jag gillar skapa-de är trevliga och hjälpsama fast de har ganska dåligt utbud av papper tycker jag med!

¤ nya lo:s i mitt galleri Tyvärr så har sambon kidnappat alla mina vanliga program på datorn Så de är dåligt tillskurna och rätt dåligt fotade med...var ty´vungen att passa på lit esnabbt medans bärbara är hemma

• malin ulrika

Nu är Vincent's födelse-sida klar!
    Med minibok nere i hörnet, fast det syns inte så bra på bilden, smälter ihop med bakgrunden, men det är en liten bok med hela historien i som man kan ta loss och läsa.
    Väldigt "okaraktäristisk" sida för mej...
    Risa och rosa gärna!

• Tbulle

StockholmsPärlan - Jag gillar Skapa. De har en härlig affär med massor av roliga prylar och trevlig personal! Deras brist på papper är lite tråkig, men papper beställer du lätt på nätet.
    När jag "scrapshoppade" första gången fick jag mycket hjälp av dem.
    Dock tar det en stund innan man är klar därinne. Avsätt gott om tid!

• Cino

Gu vad ni är duktiga! Har surfat runt en hel del och titta på era alster, verkligen superfina

Vad använder ni för skärverktyg? Kniv och gummimatta (eller vad den nu kallas) eller skärmaskin? Var har ni köpt era?

• claudia79

Cino: ja har än så länge inte investerat i nåt "riktigt" utan skär på en lite tunnare kartongbit, me linjal och ett skalpellaktigt verktyg min man gav mig från sitt garage - det funkar!
    du tänkte börja göra kort nu eller?

• penni

Var på skapa för första gången för en vecka sen.. men jag hade förväntat mig mer tyvärr..efter att ha vart på magnolia tyckte jag inte skapa hade nånting kul alls.. mer än mycket trevlig perosnal!!

beställer hellre från nätet..

* älskar min maxen *
  • Blommig

Cino: Jag började med sax och rakblad men investerade i en skärmaskin. Den är helt underbar. Det är så lätt att få det snyggt och går snabbt så jag rekomenderar verkligen en skärmaskin!

• Blommig

Nu e jag hemma efter resan igen! Det blev mycket bilder tagna! Det kliar i fingarna att få börja scrappa dem!

Svar på tråden Scrapträsket 2