• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • annika5064
    Blue Vapor skrev 2006-08-14 21:01:34 följande:
    Tjejorna med Rhonna Farrer-sug.. kan ni inte beställa från Lifetime då? Där tar de ju bara vikt-frakt, och rubons är ju himla lätt! Så ni får det ni suktar efter, menar jag..
    Skrattande Flabbar! Jo, självklart, men jag är så lurig så jag LÅNAR hennes krumelurer till mina LO:s...och ritar dit dem själv! Säg inget till henne; då kanske jag måste betala royalties...Oskyldig
  • Blue Vapor

annika5064 - *fniss* jag är tyst som muren....

*leker glatt vidare med mitt as-fräcka nya rosa flock *

• Blue Vapor

Fnys - jajjemen, jag bökade om lite i texten så blev det precis som jag ville ha det! Tack för hjälpen såklart! Bild får nog komma imorgon hoppas jag, vet inte om jag hinner klart innan dess.... (läs: knappast troligt, nej) Nu ska här göras framsida med rosa flock *tjatar*

• smurfan73

Nu e jag med i min första tävling    med denna LO. Skriv gärna vad ni tycker om den i min gästbok

Kjamiss Smurfan.

• smurfan73

oupppssss glömde skriva att den såklart finns i mitt galleri....*tankspridd idag*

• Blue Vapor

Fnyz - Flock är liksom ....lurv... ehm, ett "lurv-pulver" som man strör över lim eller lim-e.p. och så när det fastnat så blir liksom motivet ludet.... Verkligen bra på att förklara.... Hittade bara en halvbra länk.. www.impressrubberstamps.com/miva/merchant.mv&Store_Code=IRS&Search=flock

Man stämplar (eller skriver med lim funkar nog??) ett motiv/text och har på lim-embossingpulver, värmer som vanligt, sen strör man över flocket, trycker till, borstar försiktigt bort det mesta överflödet, värmer jättekort igen för att det ska fastna bättre, sen så borstar man bort allt löst! Voíla! Fint som snus Det blir som sammet, kan man nog säga!!

• MAMMSY
    Blue Vapor skrev 2006-08-14 22:57:15 följande:
    Fnyz - Flock är liksom ....lurv... ehm, ett "lurv-pulver" som man strör över lim eller lim-e.p. och så när det fastnat så blir liksom motivet ludet.... Verkligen bra på att förklara.... Hittade bara en halvbra länk.. www.impressrubberstamps.com/miva/merchant.mv Man stämplar (eller skriver med lim funkar nog??) ett motiv/text och har på lim-embossingpulver, värmer som vanligt, sen strör man över flocket, trycker till, borstar försiktigt bort det mesta överflödet, värmer jättekort igen för att det ska fastna bättre, sen så borstar man bort allt löst! Voíla! Fint som snus Det blir som sammet, kan man nog säga!!
    Ska bli så kul å få kika sen
  • Blue Vapor

Mammsy - ja jag vill också att det ska bli klart Nu blir jag sugen på att använda det inuti också.... men nääää... då blir jag nog aldrig färdig. Där får det allt bli plain stämpelfärg ändå!

Svar på tråden Scrapträsket 2