• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • malinka2

Oj då,,,så knäppt det blev...kolla på arbetsplats-skrivbordstillbehör o sen Mackis förvaringsserie! ja på ikea alltså!

• Fnyz

men de i makis serien som jag hittar är mindre än 30,5*30,5

• malinka2

Fnyz: Det är den som kostar 79:- Man ställer papprena i den o jag tycker det funkar riktigt bra. Nu till löning ska jag till ikea o köpa en sån där mappställning man sätter på kortsidan på skrivbordet för jag har växt ur min mackis *lääängar* ska oxå passa på att köpa lite bättre småplocksförvaring!

• Jica

MAMMSY: Tack så jätte mycket för tipset...ska genast gå in och beställa där....

Hur förvarar ni små "figurer" och bokstäver etc som ni har hemma ?

• Jen 82

Jag har mina papper i en mappvagn a la Ikea men som jag tiggt till mig på jobbet! Passar perfekt under skrivbordet och det är sååååå lätt att leta upp papper
    Småsaker har jag i genomskinligga hammarplast lådor från claes olsson, har en för akrylfärgel en för pappersdecos som är olika påsar, en för metaldecos etc. .

• Jica

En fråga till....bazzil papper...är det nått man kan använda som bakgrundspapper när man gör en LO eller är det sådant man har bara när man gör "figurer" ? Har skaffat massa mönstrat papper men har inga enfärgade att ha som bakgrund...

• rubberduck

Hej alla! Tävlingen i bloggen..Det blir inte krångligare en vad man gör det, jag gör tex mina chipbordbokstäver själv å målar med akrylfärg. Akrylfärg kan man måla på kanterna av korten blir ursnyggt! ELLER måla under journalingen, eller måla band med..ja de finns inga gränser!
    Det är just därför vi valt att göra tävlingen med många produkter.
    Tanken är att det ska vara utmanande, det är ett fint pris man vinner massor av nyheter. Jag är helt säker på att när ni sätter igång så kommer det gå galant! Ha en underbar dag

• Jica

Ahhh ja det kan man ju ha ju....men finns det ingen form av stora plastfickor med små fickor i så det inte tar så mycket plats och så man kan sätta in dem i pärmar?

• MAMMSY
    Jica skrev 2006-08-15 10:37:43 följande:
    En fråga till....bazzil papper...är det nått man kan använda som bakgrundspapper när man gör en LO eller är det sådant man har bara när man gör "figurer" ? Har skaffat massa mönstrat papper men har inga enfärgade att ha som bakgrund...
    Jag brukar ha bazzil papper som bakgrund det ger mer stadga.
Svar på tråden Scrapträsket 2