• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jica

Vad roligt det verkar att vara med i tävlingar....får börja träna nu när jag beställt lite mer material....och förvaring till det Hur mycket pengar lägger ni egentligen på scrappandet ? Jag tycker jag har köpt massor nu och det kostar ju lite ändå... det är ju så mycket man vill ha och behöver...

• malinka2

Ska oxå försöka mej på tävlingen, band tex är jag urusel på att använda...

Jica: Hur mycket jag lägger ner på scrappsaker är så olika. Vissa månader gör jag en storbeställning medans andra månader blir det lite småttogott här o där. men visst blir det en hel del som springer iväg alltid nåt man "måste" ha

• annika5064
    Jica skrev 2006-08-15 10:45:33 följande:
    Tack för alla svar!! Ska in och beställa dessa detaljer (som förvaring som man måste ha innan man börjar ) Ni är underbara!!
  • annika5064

Nejnejnej....skulle kopiera in en bild på ett sortimentsskåp från Jula...går att hänga på väggen...jättebra! Men det gick inte...kolla förvaring - hyllor, skåp, bänkar -sortimentsskåp...

MAMMSY skrev 2006-08-15 11:06:59 följande:
    rubberduck skrev 2006-08-15 10:54:52 följande: Det har blommat så mycket nu hela året på alla layouter..Så kul att de kanske andra dekorationer får ett lyft.MEN jag vet det är svårt Om man ser på trenderna från USA, så kommer det mycket "bling bling", typ strass å sånt att dekorera med, sammet, stämplat.Heja tjejer ni så bäst!! bloggen om scrapbook swescrapbook.blogg.se/ Jajag såg det när jag var inne å tittade på nyheter från CHA mässan Glittrande chipboard Vill ha!!!!!!
    Jag med, vill ha nu...för blomfanatiker som jag är, så är jag liiiite trött på just det...mera glitter och glamour!Skrattande
  • Cheri

Åååh.. måste bara få kasta mig in och säga att du Rubberduck är min största scrapidol genom tiderna Generad Tack för all inspiration!!!

Grattis till det nyöppnade och hälsa Helene, hon vet vem jag är ! Glad

• rubberduck

Cheri-
    men *rörd* tack..ses på bloggen!
    ÅÅå blir så glad om man inspirerar...verkligen

• Cheri

Får jag passa på att fråga.. är det meningen att man måste använda allt det ni skrivit upp, eller fritt att välja vad man vill använda utav det?

Blir lite scrapsugen nu

• MAMMSY
    Cheri skrev 2006-08-15 11:59:35 följande:
    Åååh.. måste bara få kasta mig in och säga att du Rubberduck är min största scrapidol genom tiderna  Tack för all inspiration!!!Grattis till det nyöppnade och hälsa Helene, hon vet vem jag är !
    HiHi Vad kul å se dig här igen
  • Cheri
    MAMMSY skrev 2006-08-15 12:11:13 följande:
    Cheri skrev 2006-08-15 11:59:35 följande: Åååh.. måste bara få kasta mig in och säga att du Rubberduck är min största scrapidol genom tiderna  Tack för all inspiration!!!Grattis till det nyöppnade och hälsa Helene, hon vet vem jag är ! HiHi Vad kul å se dig här igen
    Jag e alltid här

Bara det att ni inte ser mig *fniss*
  • MAMMSY
    Cheri skrev 2006-08-15 12:20:29 följande:
    MAMMSY skrev 2006-08-15 12:11:13 följande: Cheri skrev 2006-08-15 11:59:35 följande: Åååh.. måste bara få kasta mig in och säga att du Rubberduck är min största scrapidol genom tiderna  Tack för all inspiration!!!Grattis till det nyöppnade och hälsa Helene, hon vet vem jag är ! HiHi Vad kul å se dig här igen Jag e alltid här Bara det att ni inte ser mig *fniss*
    Jasså du det var det fräckaste vara här inne å smyga sådär
Svar på tråden Scrapträsket 2