• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY
    Blue Vapor skrev 2006-08-14 23:04:25 följande:
    Mammsy - ja jag vill också att det ska bli klart Nu blir jag sugen på att använda det inuti också.... men nääää... då blir jag nog aldrig färdig. Där får det allt bli plain stämpelfärg ändå!
    Vält inte hela flock burken i stämpeldynan bara  minns en annan glitterincident jag...Oskyldig
  • Blue Vapor

*host* vem, jag? (ja, jag mindes den med fasa då jag öppnade embossdynan...alldeles prickig fortfarande ju..... )

(eller näää, HAHA, jamen du menar ju DEN gången ja - *ASG* Ja, det var också skoj - INTE! )

• rubberduck

Vi startar nu upp en underbar samlingspunkt där vi kommer visa upp layouter och kort, lägga upp artiklar, hålla koll på mode och trender som påverkar vårt skapande. Vi kommer lägga upp utmaningar i olika former och vi kommer även ha tävlingar, utmaningar och massa inspiration.

Här hittar du oss:
    swescrapbook.blogg.se

Tanken med bloggen är att inspirera till skapandet, att lyfta fram nyheter, att hålla koll på trender, inspirerar och skapa. Här kommer du att hitta layouter och kort du inte sett innan, vi kommer visa utländska designers och svenska.
    Det kommer vara repotage från mässor, bilder från butiker och massa annat,
    Vi vill med denna blogg förena hela scrap SWE, och denna blogg är för alla.

Den här veckan kommer det hända massor med spännande grejer här, och dagens stora rubriker är:
    - Premiärtävlingen med en vinst på 1000 kr - MISSA DEN INTE!
    - Presentation av första månadtemat "Sommarens små glädjeämnen"
    - Veckans foto

Till vårt hjälp att skapa och visa er vår underbara hobby har vi även ett gäng talangfulla inspirationsdesigners!

Vi tackar våra underbara inspirationsdesigners:
    AnnaB
    Cissi
    Elisabeth
    Ellinor (Ellison)
    Helena
    JennyB
    Lilo
    Lotta-R
    Malena
    Marie (hallonflicka)
    Marie (Maraij)
    Marie (Sockergrynet)
    Mikaela (Mikla73)
    Monica (Monnah)
    Linda (Muhren)
    Sofie (Fiffi/Knasbanan)
    Tanja
    Theresa (Pysselgumman)
    TinaJ
    Ulrika (UlrikaUlrika)
    Ullis Ö
    Åza (Eize)

Ni är stora inspirationskällor och vi är oerhört tacksamma för att ni vill hjälpa oss! Utan er skulle vårt jobb bli mycket jobbigare! Stort TACK till er alla!

Är inte alla lika nyfikna som vi? Vad kommer dessa talangfulla tjejer att komma upp med??? Ja, det återstår att se Smile Kika in på vår inspirationsblogg!!

{ Helene och Åsa }

• Fnyz

ojojoj vilken premiär-tävling...var in på å kikade lite intressant

• Fnyz

nu har jag varit in å röstat på scrappizutmaningen den här veckan

• Johannapanna

Ja, det var onekligen en intressant tävling. De kommer nog få in måååånga bidrag! En sak jag undrar bara - vad använder man akrylfärg till förutom stämpling? Jag har ju inga stämplar och då falerar ju hela utmaningen för mej...

• Fnyz
    Johannapanna skrev 2006-08-15 09:17:14 följande:
    Ja, det var onekligen en intressant tävling. De kommer nog få in måååånga bidrag! En sak jag undrar bara - vad använder man akrylfärg till förutom stämpling? Jag har ju inga stämplar och då falerar ju hela utmaningen för mej...
    du kan måla chipboardfigurer med den
  • Amelié77

Uj, vilken tävling. Tycker det var lite väl många "måsten" i den utmaningen. Jag har t.ex. inga chipboardfigurer. Tråkigt att man ska behöva ha så mycket olika saker i sitt lilla scrapförråd för att kunna delta.

Svar på tråden Scrapträsket 2