• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Johannapanna

Fnyz: Ja, just det! Tur att jag precis har beställt chipboardfigurer!! Hmm, läste jag nånstans att det finns billiga akrylfärger på CO???

2xA: Håller med dej. Det är väl okej om man behöver införskaffa nåt speciellt papper eller så till en utmaning, men när det blir fööör mycket grejer, så är det lite tråkigt.

• Johannapanna

Pyret: Tack för tipset!! Tur att man bor så nära Rusta då! Det blir promenad dit i eftermiddag.
    Gör man ren penseln med vatten bara efteråt?

• Jica

Var kan jag hitta billig förvaring av papper och annat som jag har köpt på mig till att börja scrappa ? Har sett olika former på nätet men någon som rekomenderar nått speciellt??

• Johannapanna

Jica: Jag förvarar mina papper i jättestora IKEA-lådor. Kan INTE rekommenderas. Det blir ett fasligt bläddrande varje gång man ska försöka hitta ett speciellt papper. Jag skulle vilka ha något med olika fack i, gärna nåt som står upp, men jag har inte heller hittat nåt bra än.

• Johannapanna

Alltså där papprena står upp, så att det blir lättare att bläddra bland dem!

• Fnyz

jag haringen förvaring till mina papper de ligger i en hög på bordet ånär jag åker på scrapträff så bär jag dem löst det är inte å rekomendera så jag vill åxå höra om nå bra förvaring

• malinka2

Jica: till inte så mycket papper finns en del lösningar. Pizzakartonger funkar jättebra tex Det fiins plastmappar på panduro för 12x12 eller bor du nära Ikea finns "mackis" förvaring
    den för 79:- i länken. Jag har den o den funkar jättebra!

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay&topcategoryId=15600&categoryId=15779&parentCats=15600*15774*15781&storeId=2&catalogId=10103&langId=-11

Svar på tråden Scrapträsket 2