• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • dramaqueen
    MAMMSY skrev 2006-08-15 10:11:29 följande:
    www.easer.se har en slags plastmapp som är jättebra å dom e billiga 35 kr
    De är jättebra! Jag har liknande från Stampin Up och de är verkligen bra!
    Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
  • jenn79
    jica: Jag har satt in plastfickor i en pärm som jag förvarar "klistermärken" i, uppdelade i bokstäver osv...
    Till småplock har jag köpt billiga förvaringslådor på clasohlssons (sådana för skruvar osv)
  • Jen 82

Jag har oftats bazzil som bakgrund... MEn man kan ju ha mönstrade papper också men jag tycker att det är bra om man har en hårdare bakgrund för vissa mönstrade papper är så tunna... men det är ju en smaksak

• MAMMSY
    rubberduck skrev 2006-08-15 10:38:53 följande:
    Hej alla! Tävlingen i bloggen..Det blir inte krångligare en vad man gör det, jag gör tex mina chipbordbokstäver själv å målar med akrylfärg. Akrylfärg kan man måla på kanterna av korten blir ursnyggt! ELLER måla under journalingen, eller måla band med..ja de finns inga gränser! Det är just därför vi valt att göra tävlingen med många produkter. Tanken är att det ska vara utmanande, det är ett fint pris man vinner massor av nyheter. Jag är helt säker på att när ni sätter igång så kommer det gå galant! Ha en underbar dag
    Tycker det låter som en jätterolig utmaning jag Glad det svåra kommer väl bli att man inte får använda några blommor Hur ska JAG klara det????
  • Jica

Tack för alla svar!! Ska in och beställa dessa detaljer (som förvaring som man måste ha innan man börjar ) Ni är underbara!!

• Johannapanna

Mammsy: Håller med!! Det är ju blommorna som 'gör det'! Ska nog försöka i alla fall!

• rubberduck

Det har blommat så mycket nu hela året på alla layouter..Så kul att de kanske andra dekorationer får ett lyft.
    MEN jag vet det är svårt
    Om man ser på trenderna från USA, så kommer det mycket "bling bling", typ strass å sånt att dekorera med, sammet, stämplat.

Heja tjejer ni så bäst!! bloggen om scrapbook swescrapbook.blogg.se/

• Johannapanna

Rubberduck: Det verkar vara en mycket bra och utmanande tävling! Förresten, får man chalka?

• rubberduck

johannapanna- Å klart du får! Ja tanken är att det ska vara utmanande å få en att tänka lite..Oftast så inspirerar det till att våga testa nya sätt att dekorera med, å så utvecklas man massa. HEJA

• MAMMSY
    rubberduck skrev 2006-08-15 10:54:52 följande:
    Det har blommat så mycket nu hela året på alla layouter..Så kul att de kanske andra dekorationer får ett lyft.MEN jag vet det är svårt Om man ser på trenderna från USA, så kommer det mycket "bling bling", typ strass å sånt att dekorera med, sammet, stämplat.Heja tjejer ni så bäst!! bloggen om scrapbook swescrapbook.blogg.se/
    Jajag såg det när jag var inne å tittade på nyheter från CHA mässan Glittrande chipboard Vill ha!!!!!!
Svar på tråden Scrapträsket 2