• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • skrutthumlan2

idag var jag och reklamerade min hörn punch, hon i kassan var nog inte den smartaste, när jag sa att jag ville reklamera punchen för att den var trasig, så sa hon, nej, den här brukar komma i en plastförpackning....ja och hur tror du att man kan använda ngt och fortfarande ha kvar den i förpackningen???
    Fick en ny i alla fall ,som jag hoppas håller bättre. Otroligt att samma punch kostade 30 kr mer på det här stället! Trots att det var bokia båda två!

• Blue Vapor

skrutthumlan - neee, nog inte den smartaste

• Henriks wife

Nytt födelsedags kort finns det i mappen handmade by us i mitt galleri om ni vill kika
    En liten kul variant med snören

Vi har börjat försöka
  • Tezsan

Varför blir det inget bra när man fotar LO:sarna?! Antingen får jag blänk i bilden eller blir de böjda på något konstigt sätt. Orkar inte släppa fram scannern och installera den, någon som har något bra tips på hur jag ska fota för bästa resultat?

• Matriark

Fnyz: Hon fyller 6 i december. Cia: haha, jo sambon frågade om vi skulle knäppa kort, men det var inte att tänka på då. Men imorgon ska det fotas lite och skrivas ner grejer. Skulle kanske göra en scrapdagbok till alla händelser som skapas löpande.. så att jag kan skriva ner journaling medan allt är färskt. Tezsan: Fota i bra ljus, dagsljus allra helst, och använd ingen blixt.

• Minimalla

Matriark, usch vad läskigt det låter. Men vad skönt att hon verkar ta det så bra, en tapper liten tjej.

Vad mycket fint ni har gjort sen igår kväll... men jag är sugen på att se resultatet av rödvinsscrappandet

• Skumpis

God morgon. Hinner inte hänga med i tråden längre eftersom jag börjat jobba Läste iallafall de två sista sidorna och tycker synd om Matriarks dotter som antagligen har lite ont idag. Lördagsgodis kanske hjälper lite?

Två dåliga saker med att jobba är att jag inte får vara med min son så mycket som jag vill och jag hinner inte scrappa så mycket Igår bakade jag dock kakor till min pappa som han ska få i födelsedagspresent och då scrappade jag kakburken. Väldigt enkelt men iallafall. Skönt att få hålla i en sax och en syrafri penna åtminstone en kvart

Saaaaaaknar er!

• Johannapanna

Annika: Tack för länken om color-blocking! Jag tycker det är så himla läckert och dessutom ett bra sätt att få med många bilder. Ska nog försöka knåpa ihop en ikväll.

Matriark: Usch, stackars din lilla tjej! Hoppas hon mår bra idag!

• Cia o krabaten

Skumpis. Du VET att vi saknar tillbaka...

Jag har precis också fått igenom mitt schema till hösten...
    Halvtid blir det.
    Känns ok, finns en del scraptid inbakat också

• leamon

här är en till som inte får tiden att räcka till för scrapping....men lite mellan varven tar jag mig tid i alla fall. Nu är tändsticksaskarna färdiga, blir spännande o se om nån är intresserad idag . Finns en ny LO under 12x12, tändsticksaskarna och en fotoask som jag ska ha mina  planerade foton att scrappa i (ligger under kort). Risa o rosa gärna!!!

Svar på tråden Scrapträsket 2