• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • BabyJia

Har nu suttit å kollat igenom kort å så som jag ska framkalla, har även redan beställt framkallning på nåra kort som kommer te veckan. Har skrivit ner olika teman, för de kan ju va te stor hjälp när jag ska leta dekorationer å såGlad Har kommit fram te 23 teman hittills, så lite har jag å göraRäcka ut tungan
    Har oxå bestämt att jag ska scrappa lite julkort å ge te de närmaste på min å sambons sida när de blir dags, men de får vänta lite ännu dock.

• Blommig

Eftersom jag bor i Norrland o det är så fasligt långt till GBG så kan jag inte fara dit. Men jag avundas er som ska dit. Som plåster på såren var jag o shoppade i en scrapbookbutik i skåne när jag var ner för ett tag sen. Det blev en hel del. Härligt att strosa runt i en sån butik. Hade kunnat vara där ytterliggare några timmar men sambon var inte så intresserad av att vara där längre än en timme
    Jag hoppas verkligen det blir nån mässa eller träff nånstans norrut snart!

Har kikat in hos några av er som jag brukar. Måste säga till er allihop att ni är enormt duktiga och ger mig verkligen inspiration och idéer.

Nu väntar jag på nästa utmaning när allt semestrande nu är slut och man kan ägna sig mer åt scrapping på fritiden

• Marajjah

Ni som grejjat med swescrap-tävlingen. Hur har ni tolkat tags? En eller flera?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • MAMMSY
    Mella72 skrev 2006-08-27 18:44:45 följande:
    Jag har precis gjort klart swebokkstävlingalstret nu och när jag är klar och fotat och ska precis maila iväg bilden så inser jag att det är blad i bakgrunden på fotot..alltså sonen sitter framför en del av en rabatt och i rabatten är det stora blad som sticker fram..kommer jag bli diskad för det tror ni? :-SDet är ju inte blommor utan blad....*svär på mig själv som inte tänkte på det*
    Det var faktist en som frågade hur det var om man hade blommor på själva kortet, å det var tydligen lugnt :-9 Så du har inget att oroa dig för
    Marajjah skrev 2006-08-27 19:06:30 följande:
    Ni som grejjat med swescrap-tävlingen. Hur har ni tolkat tags? En eller flera? Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Jag tolkade det som flera

Slänger in frågan här med Nån som vet vilken gång det är vi röstar i utmaningstråden, alltså vilket nummer har omröstningen????
  • Mystjejen
    Marajjah skrev 2006-08-27 19:06:30 följande:
    Ni som grejjat med swescrap-tävlingen. Hur har ni tolkat tags? En eller flera?Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Jag har bara gjort en tag...det stod väl minst EN tag?
    MAMMSY skrev 2006-08-27 19:19:32 följande:
    Mella72 skrev 2006-08-27 18:44:45 följande: Jag har precis gjort klart swebokkstävlingalstret nu och när jag är klar och fotat och ska precis maila iväg bilden så inser jag att det är blad i bakgrunden på fotot..alltså sonen sitter framför en del av en rabatt och i rabatten är det stora blad som sticker fram..kommer jag bli diskad för det tror ni? :-SDet är ju inte blommor utan blad....*svär på mig själv som inte tänkte på det* Det var faktist en som frågade hur det var om man hade blommor på själva kortet, å det var tydligen lugnt :-9 Så du har inget att oroa dig för Marajjah skrev 2006-08-27 19:06:30 följande: Ni som grejjat med swescrap-tävlingen. Hur har ni tolkat tags? En eller flera? Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2Jag tolkade det som flera Slänger in frågan här med Nån som vet vilken gång det är vi röstar i utmaningstråden, alltså vilket nummer har omröstningen????
    14 el 15 väl?
  • Mystjejen

ÅH NEEEEJ!!!

Sitter här och skriver...så kommer lilltjejen och ställer sig på mitt NYA fina 12x12 album i linne... När hon går av är där två fotavtryck i brunt...kunde ju varit användbart om man vill göra babyalbum att "stämpla" med färg men till min STORA FASA!!! Det var BAJS!!!!!
    Bläääääääääääää!
    Men nu är hon duschad och sussar sött...
    Får bli ett nytt album! 
  • Cia o krabaten

Jag frågade om just tags och de svarade en ELLER flera.

• MAMMSY

Ni glömmer väl inte å röstaGlad
    www.familjeliv.se/Forum-5-67/m11922157.html
                                                                                                Skrattande

Svar på tråden Scrapträsket 2