• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Mella72

Fraise: Nej, det finns adaptrar till Sissix och Bosskut men inte till QK. Det bästa köpet tror jag är en bosskut för den tillsammans med adaptrar kan ta alla olika dies. Dock är ju denna dyrast (förstås :P). QK är den billigaste har jag kommit fram till men den tar bara sina egna dies.

• Jen 82

2xa: Du har inte köpt den som är clear? ... Den missen gjorde jag i fredags o blev så arg för att den inte fungerade. ..  Men i lördags köpte jag en vit o det är skillnad, det blir vitt på en gång

• Mella72

2xA: Har du testat att rita mkt på ett papper som man gör med en bläckpenna som håller på att ta slut? Så gjorde jag och då blev det lite bättre, precis som att den rann till lite men jag håller med om att den inte skriver som man önskar. Ofta får man måla en gång (eller två) till på samma ställe. Har testat Sakura Soufflé och den är bättre för där blir den vit iaf men det är så tjock spets på den tycker jag.

• Rymdblomma

.pep förbi.

såg att nån skrev nått om nån mässa..hmm...var??
    man vill ju komma igång nu igen!!

• Mella72

I Göteborg 2-3 september, Köpenhamn 16 september, Helsingborg 30 september-1 oktober

• Fraise

Mella72- Tack för svaret! Jag är faktiskt inne på att köpa en Bosskut. Hemskt dyr här i sthlm måste jag säga. 1500 kr. *hua* Och det är bara början. Sedan kostar alfabeten en nätt liten summa oxå. Tänker nog inte handla här i sverige, men det blir ändå ngra kronor iaf. Vilken himla dyr hobby det här börjar bli.

• Rymdblomma

mella
    ...okej tack
    alla ganska närma mig då=)
    fast man får nog vänta tills helsingborg..
    ..e de den i hbg i idrottenshus??
    tyckte inte den var sååå bra förra året..

• Rymdblomma

okej, jo de brukar dom ha va? eller iaf såg ja de förra året.

javisstja...de var den a trodde...håller mig själv till quickutz..MÅSTE ju ha jordgubben nu!! hahha

Svar på tråden Scrapträsket 2