• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Matriark
    2xA skrev 2006-08-28 10:20:03 följande:
    Någon som har denna penna:www.minneskatten.se/butik/index.phpJag har en vit Gelly roll från Sakura, men den funkar ju inte alls! Den är ju genomskinlig när man skriver med den och sen är det meningen att det ska bli vitt, men det blir det inte. Måste det vara svart papper för att det ska synas? Testade med mörkbrunt papper med det syntes ingenting
    Jag har exakt samma penna som du och det är den jag har använt när jag har skrivit på fotona (avslöjar mig för sakens skull ) och blänk på bokstäver.

Som Annika skrev måste man skriva väldigt sakta med gelpennor för att det ska flöda ur den. Den ska inte användas som en vanlig skrivpenna utan "smek" papperet med den. Har man användt den för hårt och snabbt kan den bli som om den hade torkat, med följd att man trycker ännu hårdare och snabbare för att försöka få ut något.
    Min svägerska fick låna pennan för att fylla i ett par duvor på ett bröllopskort jag hjälpt henne. När jag såg vad hon hade gjort ville jag skrika högt. Resultatet borde ha varit jämnt vita fina duvor, istället såg man tydligt strecken efter pennan och det vita hade inte alls täckt... Det tog ett tag att få pennan vettig igen efter det..

Gelpennor borde komma med bruksanvisning
  • myskatt

Vilken penna fuckar best att skriva med då? Jag har en svart gel penna som är helt ok att skriva med (fin spetts) men de med mediumspetts går inte att skriva med.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Mella72

myskatt: Jag vet inte vilka pennor som fuckar bäst, håller mig till min karl jag

Hihi, kunde inte låta bli!

• Bejbi78

myskatt

*asg* Man ska inte FUCKA pennorna. Då funkar dom säkerligen inte efter ett tag :-/

• annika5064
    myskatt skrev 2006-08-28 13:32:37 följande:
    Vilken penna fuckar best att skriva med då? Jag har en svart gel penna som är helt ok att skriva med (fin spetts) men de med mediumspetts går inte att skriva med. Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    SkrattandeSkrattandeSkrattande
Svar på tråden Scrapträsket 2