• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • claudia79

två nya grejer i mitt galleri..Risa och rosa gärna!

• BabyJia

ja, nu har jag då gett mej på å göra ett blad...de e den första...dem två andra e ett par av dem gamla jag gjort.

få se om jag gör en te sedanRäcka ut tungan

• liiinda
    MAMMSY skrev 2006-08-26 15:13:50 följande:
    Nu har jag äntligen blivit färdig med min PP(Badankas Selma) tavla  den ska bästa kompisens dotter få i 1Års present om en vecka, skönt å vara ute i god tid för en gångs skull Resultatet finns i galleriet om ni vill Kika
    Så otroligt söööt!!!

Var får man tag i sånna mallar?
  • MAMMSY

Ett STOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORT Kollektiv Tack till alla som har vart inne å skrivit så fina saker om min lilla TavlaKyss Ni gör mig så glad så

Liiinda jag har fått den på http://swescrapbook.blogg.se/ man skickar ett mail till dom å ber om en "Selma"

• BabyJia

glömde å skriva att den finns i mitt galleri för den som vill se...

kan risa mej själv me att de ser lite knas ut me svarta bokstäver...hade passat bättre me nån brunare ton kanske. Men de fick bli de jag hade...orka inte köpa bokstäver då jag har bjöde på de på traderaGlad

sen har jag ingen chalk ännu då för å kunna göra snygga kanter.

• Blue Vapor

BabyJia - neheddu, det var bäst med svarta bokstäver!

Har frågat förut, frågar IGEN - är det någon som testat den nya lim-stämpeldynan?? Någon som SETT den i Swedesia??

• MAMMSY
    Blue Vapor skrev 2006-08-26 20:30:31 följande:
    BabyJia - neheddu, det var bäst med svarta bokstäver! Har frågat förut, frågar IGEN - är det någon som testat den nya lim-stämpeldynan?? Någon som SETT den i Swedesia??
    Va åhh nått nytt Tell Me Tell me tell meeee
  • Blue Vapor

En liten mini-enkät.....

Hur stor öppen arbetsyta har du just nu? - Min äääääärrrr.... 15x10 cm här vid pc:n, borta på mitt FAKTISKA pysselbord är ytan 0x0 cm

Hur hög är din högsta röriga hög med pysselsaker? Från bordsskivan räknat? (alltså inte såna lådor och så som ändå är staplat, utan ren pryl-röra! ) - Min ääääärrrr..... 17 cm hög.

Vad har du allra närmast din vänsta hand i pysselväg? - Jag har (tar det översta först) en bit tråkorange/gult papper, ett nyss utprintat vanligt vitt papper, min gravidbok, en mattidgning, en scraptidning, en DV och en Elle

Och vid högra handen? - Jag har fyra olika pennor, hjärtnålar, pritts limpårulle, sax och mitt visakort (KLART visakortet är pysselrelaterat???)

Ohjess, jag är knäpp

• Blue Vapor

Mammsy - FNISS Jaaaaa, jag har sett i flera scraptidningar nu, annonser för Tsukinekos nya limdyna som ska vara skitbra (har läst test också)! Man stämplar med den limdynan och så kan man hälla på glitter och sånt härligt på en gång - sitter tydligen jättebra! Måste ju ha.....

• MAMMSY

Hur stor öppen arbetsyta har du just nu? - Å eftersom jag städade lite på pyssel bordet idag så är den kanske 20x15
    Hur hög är din högsta röriga hög med pysselsaker? Från bordsskivan räknat?
    Fasen måste mäta.... 22,5 cm.. ähumOskyldig

Vad har du allra närmast din vänsta hand i pysselväg? - Förutom ett glas rödvin en Sax å en väldans massa papper å grejer

Och vid högra handen? - Fotofixlappashög 2 LO:s som väntar på att få bli monterade OCH!!!! Mitt VISAKORT (helt klart pysselrelaterat BV )

Ohjess, jag är oxå knäpp

Svar på tråden Scrapträsket 2