• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • annika5064

Jag hade bestämt mig för en scrappaus...vad svårt det är att låta bliFörvånad Var ju bara tvungen att göra bara en...och så pausar jag ett tag till nu! För jag är inte så inspirerad märkte jag när jag höll på...får nog invänta mässbesök till helgen; så lär scraplusten komma tebax!Skrattande

Bild 005.jpg

• Anne81

annika5064: inte så inspirerad??? Hallå, den är ju kanonfin!!

• MAMMSY
    annika5064 skrev 2006-08-28 11:24:06 följande:
    Jag hade bestämt mig för en scrappaus...vad svårt det är att låta bli Var ju bara tvungen att göra bara en...och så pausar jag ett tag till nu! För jag är inte så inspirerad märkte jag när jag höll på...får nog invänta mässbesök till helgen; så lär scraplusten komma tebax!
    Lika snygg som alltid
    Men jag förstår hur du menar.. ibland är det skönt med en paus hjärnan går liksom på högvarv å man tänker BARA på å scrappa å sen blir man helt slutkörd... Men efter mässan så då hoppas jag att jag får full fart igen
  • Fraise

Har varit och kikat in i en del "krypin" och undrar hur så många av er fått så snygga bokstäver? Använder ni quickutz, bosskut eller sissix? *nyfiken* Vilken tycker ni är bäst? Och går det att använda alla ovannämndas dies i bosskut samt kuickutz "stansen/maskinen" ???

• annika5064

Tack för uppmuntran, tjejer!  Men det är precis så som MAMMSY skriver; det blir liksom stopp i huvudet, man bara gör det ändå...på rutin...fast då försvinner hela glädjen med att scrappa och det känner jag lite att den gjort på sistoneGråter 

Men jag kommer igen!

• Cia o krabaten

Penni: Det beror nog helt på vem som håller i kursen.
    Försök luska ut det och ta reda på om hon har ngt galleri du kan kika i innan du anmäler. Det kasnke inte alls är din stil!

Frasie: Jag använder Qk och har bara testat QK-dies i den.
    Vet att BK tar en del qk-dies också.

Annika: Bäst att pausa nu så att du inte "bränner ut dig" på scrap och tröttnar helt! Skickar en kom igen kram

• Fraise

Cia o krabaten- Tack för svar! anledningen till att jag frågar är för att jag läste på handstamplat.e-butik.se att det finns konverteringsverkyug till Bosskut så att man kan använda olika dies i den. Sitter nämligen o fnular på vilken som kan vara bäst inköp... Finns det liknande konverteringsverktyg till Kuickutz kanske? Ngn som vet?? Har inte lyckats hitta ngn info om det.

• annika5064

"Annika: Bäst att pausa nu så att du inte "bränner ut dig" på scrap och tröttnar helt! Skickar en kom igen kram "

Tack, Cia! Det värmer! Kram tebax...Glad

• Amelié77

Angående Gelly Roll Sakura pennan:
    Jag har sett att det kommer bläck ur den, i alla fall ser jag texten jag skrivit även om den är genomskinlig. Problemet är att den aödrig blir vit. Jag fattar inte varför?!? Den lämnar genomskinlig...

Svar på tråden Scrapträsket 2