• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • ellenwesterlund

Fraise- Jag känner ingen mig i det du skrev ...
    Var o inhandlade några papper igår men ...känns som om det fattas "saker" för att köra igång ...
    Gjorde ett ryck på mitt på dan o fick fast två kort på ett papper ...ser inte riktigt bra ut tycker jag ...
    Var in på en butik på nätet o best. lite grejjor igår ...få se om det känns roligare att köra igång då man fått dom sakerna ...

• Amelié77

Nu har jag kontaktat Paper etc. i Helsingborg där jag köpte min Gelly roll penna. De lovade att skicka en ny eftersom min tydligen inte funkar! Det är ju jättebra service! Måste ju framhålla det i scraptråden, det skrivs ju mest om negativa upplevelser i samband med olika butiker. De har i och för sig ingen nätbutik, men ni som bor nära kan ju gå dit... Skrattande
    De frågade förresten om det var glaze eller soufflé penna jag hade köpt och det vet jag inte...Det står inget på pennan. Sitter på jobbet nu så jag kan inte studera den mer ingående heller...Vet ni vad det är för skillnad på Glaze och Soufflé? Om jag får välja, vilken ska jag ta då?

• Mella72

På souffle står det "Soufflé" med vit text på sidan på den.

• Mella72

Btw.. Var ligger Paper etc.? Har de mkt scrapsaker där? Billigare/dyrare än scraproom?

• Amelié77

Tack Mella72! Då är det nog en glaze jag har i så fall.
    Hoppas jag får en soufflé i alla fall, den verkar vara bättre enligt vad jag hört.

Hmmm, lite svårt att förklara var Paper etc. ligger för mig som inte känner till stan så bra. Hade navigator i bilen och knappade in adressen så vi kom direkt dit. Men det ligger inne i stan i alla fall. Det går ju inte alls att jämföra med Scraproom, Paper etc är väl mer en hobbyaffär än en scrapaffär men de har lite scrapsaker också. Jag åkte dit för att jag inte hittade pennan på Scraproom...

• Fnyz
    2xA skrev 2006-08-29 14:17:12 följande:
    Tack Mella72! Då är det nog en glaze jag har i så fall.Hoppas jag får en soufflé i alla fall, den verkar vara bättre enligt vad jag hört.Hmmm, lite svårt att förklara var Paper etc. ligger för mig som inte känner till stan så bra. Hade navigator i bilen och knappade in adressen så vi kom direkt dit. Men det ligger inne i stan i alla fall. Det går ju inte alls att jämföra med Scraproom, Paper etc är väl mer en hobbyaffär än en scrapaffär men de har lite scrapsaker också. Jag åkte dit för att jag inte hittade pennan på Scraproom...
    soufflé bli iaf texten "bullig" av.
  • Fnyz

tänkte skriva ngt positivt jag å då... Pixaco har inte dragit nå pengar för mig fasten jag fick korten för flera veckor sen å de hela tiden har funnits den summan på kontot kan ju hoppas att de missar å dra (peppar peppar...)

• pylle

hihi fnyx det låter ju dunder bra det =) bara att hålla tummarna på att dom missat dig.

• Fnyz

fnyx? kanske skulle byta till de för de lät ju frönt...

jo jag håller tummarna fast de var inte en gigantisk räkning så de gör inte så mycket om de drar de men endå

har 2 paket på ingående et från scrapaddicted å (peppar peppar igen) Magnolia! ja de e sant jag la en beställning där för att själv få se om de sköter sig eller inte för de har ju väldans massa fint.... om paketet inte kommer snart så skickar jagin min mor som bor i borås å hennes man som ser ut som en...hmm.....indrivare

• pylle
    Fnyz skrev 2006-08-29 14:40:40 följande:
    fnyx? kanske skulle byta till de för de lät ju frönt
    hihi ooops så det kan bli när man inte kollar så noga
Svar på tråden Scrapträsket 2