• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Blue Vapor

Mella - jasså, måste man ha en adapter till det? Det visste jag inte. Trodde det funkade rakt av bara, med nästan alla?

• Mella72

Blue Vapor och Sofiamalmö- Nu har jag kollat upp det säkert och jag hade fel.

I Bosskuten kan man använda både QK-dies, sizzix och BK-dies utan att använda adapter. (Det är sizzix man måste ha adapter)

• Loppan79

Vips - shit vad snyggt och praktiskt med kryddstället. Jag som dumpade mitt för många år sedan. Där ser man - det lönar sig att spara på saker Jag får ge mig ut på loppisar och leta efter ett sånt för det måste jag bara ha

• Meli

Ny LO i galleriet. Med mycket text. Det är så svårt att få till när man ska ha massa text, någon som har lite tips på vad man kan tänka på för att ändå få det snyggt med all texten. När man ändå vill ha texten synlig.

• Fraise

Meli- men hallå!! Hur snygga grejer gör du egentligen!!

har en fråga till er som använder stämplar- Om man vill stämpla skrift/bokstäver, vad rekommenderar ni då? Har inte riktigt förstått det där med monterade och omonterade stämplar heller. Läser om skum, dynor, pads mm och blir heeelt snurrig.

• MAMMSY
    Fraise skrev 2006-08-29 11:11:37 följande:
    Meli- men hallå!! Hur snygga grejer gör du egentligen!! har en fråga till er som använder stämplar- Om man vill stämpla skrift/bokstäver, vad rekommenderar ni då? Har inte riktigt förstått det där med monterade och omonterade stämplar heller. Läser om skum, dynor, pads mm och blir heeelt snurrig.
    Det beroe ju lite på hurstora bokstäver du vill ha men är det till rubriker så är väl foamstamps lättast dom kan du använda ihop med vanliga stämpeldynor eller akrylfärg. Omonterade stämplar är bara stjälva gummit med motivet för att montera dom behöver du eazyfoam å en akrylkloss. Sen finns det magnetstämplar å alfabetsstämplar som är monterade då sitter motivet fast på en träkloss Vet inte om jag hjälpte dig nu...
Svar på tråden Scrapträsket 2