• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • tr3z

den var alldeles urtjusig Marajjah! /me like!

• PamPam 83

Vilket mått är vanligast utav 8*8 och 6*6 som det är lätt att hitta album till? Kanske lika lätt att hitta till båda?
    Har tänkt göra en BoM. Har innan känt att det inte finns något kul att skriva om mig och den kommer bli hur trist som helst och jag kommer ALDRIG göra en BoM men när jag har läst lite på scrappiz om förslag vad man kan ha med så har mitt intresse för det ökat och när jag har tänkt till lite så tycker jag redan nu att jag som person har utvecklas

• Cia o krabaten

M: Håller med de andra. Urläcker!

• Fraise

Såå- nu har jag lyckats slita mig från Desperate Housewives. Måste bara skriva en sak innan jag somnar av utmattning efter en dag med tre sjuka barn...

Attans vad dyrt det är att komma igång med scrapping!!! Idag har jag gjort av med över 400 kr. Förra veckan 300 kr nånting. Innan det- tja, jag vet inte... Min man säger att jag är galen. Och ändå sitter jag här utan ngn BK eller QK, massa dies, tags, band, specialpennor, blommor, brads... and the list just goes on and on... HUR ska detta sluta???

• claudia79

fraise: HUR ska detta sluta? undrar du. När jag började m scrapbooking för 3 månader sedan läste jag någonstans att det var en rätt dyr hobby, men det trodde jag inte riktigt på. "Man skulle väl inte behöva så mycket?!" Nu har jag ändrat den uppfattningen för jag har säkert handlat för 2000:- de här månaderna (Tur att inte min man läser detta ) så jag lovar man kan shoppa ihjäl sig, men det är nääästan lika kul som själva scrappandet

• claudia79

Johannapanna: I och med SWEscrapbooks tävling där man kunde använda floss eller band "upptäckte" jag Floss. Så jag sydde lite med det på den. Det knöliga var väl att man skulle igenom en del lager m papper så man fick trycka som en galning, så syr man mycket blir det nog jobbigt Men fint!

• angelberrie

Mella72: aha tackar för tipset! har varit duktig och letat upp inläggen nu med...

Bobline: Tack så mycket!

Ville även tacka för den som svarade på inlägget angående värmepistolen /värmefön från clas ohlsson. Nu är den inhandlad och väntar på att bli använd!

• AKT

Gokväll!!

Jag är inte så aktiv i tråden pga att jag inte har scrappat så mycket. Jag började för ett halvår sen ungefär men har köpt hus och mitt "scrap-rum" är inte klart än och så är tiden lite knapp.... Men däremot är jag inne titt som tätt å "snokar" hos er och beundrar era alster!

Jag håller helt med föregående talare om hur pengarna flyger iväg... jag handlar å handlar men ändå har jag aldrig det jag behöver...

Hoppas ingen tar illa upp av mitt snokande?
    Kram Anette.

• Cia o krabaten

Ang BV's enkät härom kvällen så har jag nu STÄDAT mitt skrivbord
    Long overdue kan jag lova
    Men nu är det gjort så nu kan jag scrappa hej vilt imorgon när tjejen är på dagis

Johannapanna och Claudia: Ett tips när ni syr för hand är attt trycka hål med nålen först på alla ställen. Liksom göra ett mönstar kalrt och sen bara sy i de hålen. Jag har märkt att man inte knögglar sönder papperet lika mycket och det går smidigare att sy.

• claudia79

Cia: Ja det var smart!

Är det nån här inne som har handlat på vixxans? Rekommenderas??

Svar på tråden Scrapträsket 2