• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Meli

Johannapanna

Jag tror med att det blir fint om man har enhetliga papper och stil... men för min egen del klarar jag inte av det, så jag ser bara till att uppslagen hör ihop Har bara en sida per månad

• Meli

mamma i Småland

Det var ju en idé, har jag inte ens tänkt på. Tycker det är så himla fint där man ser att folk sytt på maskin i sina LOs, men jag har ju ingen symaskin

Får testa att rita dit styng och se hur det blir.

• lillfrallan
    Minimalla skrev 2006-08-31 16:03:16 följande:
    Vad fina månadspapprena var... kanske måste ha såna...Jag har också ett vänta-på-kort-problem. I tisdags skickade min kompis sin andel av bilderna till möhippealbumet som jag ska scrappa ihop till på lördag. Har ännu inte fått bilderna, imorgon är det fredag - sista chansen. Kan tillägga att bilderna skickades från linköping till norrköping - ca 4 mil... borde skickat dom med tåget istället, posten kan man ju tydligen inte lita på .
    Fy va trist Jag hatar när posten inte sköter sitt jobb! Hoppas du får bilderna imorgon!!
  • myskatt

Nu har jag en hög med bilder på 2 cm som ska scrappas :--D.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • annika5064
    Meli skrev 2006-08-31 20:01:43 följande:
    mamma i Småland Det var ju en idé, har jag inte ens tänkt på. Tycker det är så himla fint där man ser att folk sytt på maskin i sina LOs, men jag har ju ingen symaskin Får testa att rita dit styng och se hur det blir.
    Annars finns ju snygga rub-ons som ser ut som stygn...
  • Fnyz

Fraise: jag har sytt på flera av mina LO:s med symaskin t.ex på min "Fötter" och på "lill-Erik" sen har Pyret78 åxå använt de på flera t.ex. på hennes "kärt barn"

• Mystjejen

Jag ska också ta tag i månadsbilderna snart... Jag har tänkt att göra alla på en dubbel LO så att man kan se och jämföra utvecklingen. Vad tror ni om det?

Har inte fått nått scrappat det sista...hoppas att inspirationen kommer efter mässan...
    Blir nog inga problem tror jag!!
  • Matriark
    Mystjejen skrev 2006-08-31 20:35:46 följande:
    Jag ska också ta tag i månadsbilderna snart... Jag har tänkt att göra alla på en dubbel LO så att man kan se och jämföra utvecklingen. Vad tror ni om det?
    Det blir nog jättebra. Finns en ursnygg sådan dubbel-LO i boken "A designer's eye for scrapbooking" som jag på en gång tänkte att jag måste lifta nästan rakt av. Såg i scrappiz forum att det var någon som gjort just det, Ulrika tror jag hon hette.. har dock ingen aning om hur man letar reda på någons galleri på det stället, så det kan jag inte hjälpa dig med
  • Carolina1979
    annika5064 skrev 2006-08-31 20:10:47 följande:
    Meli skrev 2006-08-31 20:01:43 följande: mamma i Småland Det var ju en idé, har jag inte ens tänkt på. Tycker det är så himla fint där man ser att folk sytt på maskin i sina LOs, men jag har ju ingen symaskin Får testa att rita dit styng och se hur det blir. Annars finns ju snygga rub-ons som ser ut som stygn...
    Vad är det för rub-ons som ser ut som stygn?
  • Mystjejen

Matriark: Ok! Tack för tipset ska kolla upp det!

Svar på tråden Scrapträsket 2