Inlägg från: Mystjejen |Visa alla inlägg
  • Mystjejen

Scrapträsket 2

Hej!
    Har kikat in på er som lagt ut nya LO:s. Jättefina!
    Jag håller på med mitt babyalbum, är sååå trött på det nu. Blir ju aldrig klart känns det som.

Kom att tänka på en sak...
    Man kan ju undra vad de som döper pappren tänker på...
    Tex pappret "Billy gets it"... Hur kommer man på det liksom...
    Vad kul!!!

• Mystjejen

Crush: Jag använder en från Claes Olsson. Dymo Junior tror jag att den heter. Den var billig och så kan man köpa till remsor i rött grönt och svart.
    Tror att de flesta har dymo därifrån. Jag är jättenöjd med min...

• Mystjejen

Någon som har ett bra tips när man får "dåligt scrappsjälvförtroende"???
    Har inte gjort något sedan utmaningen.
    Tycker inget blir bra!!! Tråkigt...

• Mystjejen

Tack!! För tipsen.
    Har börjat scrappa en tavla...får se hur det blir.

Jag tänker också på scrapping ofta.
    Häromdagen tog jag kort på lillans fötter i sanden och då blev det mycket plats över i ena hörnet/sidan.
    Tänkte ta bort det men så kom jag på att där skulle det bli jättefint med text...
    Och igår såg jag att min vaxduk har ett fint blommönster som jag ska rita av till nästa LO...

• Mystjejen

dramaqueen: Vilken fin pekbok!!! En sådan ska jag nog med göra, funderar på att göra en med färger...
    Och tack för tipset med two peas in a bucket...fattar inte att jag missat den!!!superbra!!!

• Mystjejen

dramaqueen: vilka söta stämplar... ska bli kul att få se LO:n sedan...

• Mystjejen

Hej!
    Här händer det mycket...varit i stugan två dagar och det blev många sidor att läsa...
    Fick mina kort från önskefoto idag, rekomenderas!!!
    Bra kvalité och fina färger, billiga... Och snabba! Tog tre dagar.

Har kikat hos en del av er...MYCKET FINT!!!

Godnatt...

• Mystjejen

Skumpis: Var får man tag på en sådan provkarta?? Verkar ju superbra ju!!!
    Ska försöka sätta mig och scrappa ikväll. Blir inte så mycket nu på sommaren men jag är superscrappsugen idag... Fick ju 137kort som jag tagit nu i sommar.... Klick, klick!!!

• Mystjejen

Hej!
    har några frågor angående minialbum...
    Vill egentligen veta alltmöjligt men det jag undrar mest är:
    1. Vad är storleken i cm på 6x6 och 8x8?
    2. Vilka favoritalbum har ni?
    3. Väljer mellan de med plastfickor och de med papp typ...vad är era erfarenheter?
    4. Papper? Finns det i de storlekarna el får man klippa sönder cardstock ock 12x12 papper?

Ska scrappa sommaralbum tänkte jag... måste ta en paus från babyalbumet, är sååå trött på det!!

• Mystjejen

Eller: Jag hann inte göra något album. Min dotter är 20månader nu... Och jag har bara gjort 5-6 LO:s... Så du är inte ensam om att inte hinna...
    Mitt tips är att skriva ner allt som händer, utveckling och sådant som du tycker är viktigt, man glömmer superfort!!! Jag gjorde inte det och nu är det jättesvårt med vissa grejer...

Du kan ju lägga korten tillsammans med anteckningarna så är dert bara att ta fram det när tid och lust finns. Jag har delat in mina kort i bb, försa dagarna hemma, våren, sommar, höst, vinter, jul och 1års korten (hon är född i dec)... Så behöver jag inte undra hur gammal hon är...

Svar på tråden Scrapträsket 2