• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Deeva

Vilket bra (men ack så farligt ) tips med Vixxans shop! Vad mycket där finns!! Det kliar verkligen i fingrarna att göra en liten beställning, men jag ska hålla på mig till paketen från Meloon och Pappa o Scrapp kommer... svårt...
    Fast hon verkar inte ha chalk i lådor, det ser bara ut att finnas pennor? Vad är att föredra? Jag har bara stämpeldynor nu, men det funkar inte så bra för chalkeffekter, så jag behöver chalk tror jag. Vad bör jag skaffa?

• Marajjah

Deeva
    Jag tycker att Fluid chalk är det bästa chalket.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Mystjejen

hej...
    har köpt chalk på panduro idag
    6 el 8 olika färger i en ask, 79:-st
    köpte två olika set, får väl se om de är nåt att ha, ska prova dem ikväll
    tänkte prova på det där med "doodling" också, verkar ju kul men kräver nog en hel del övning för min del...

• MAMMSY

Mystjejen var det torrchlaks du köpte då? Jag har inte sett att dom har det på panduro varken det eller fluid... *nyfiken*

• Edma

Loppan 79: Hi,hi...jag gjorde samma "misstag" som du och köpte en mini-häftapparat - sen kom jag oxå på att det kanske inte var så bra.....

• Deeva

Marajjah - Det verkar som om många använder det. Kanske ska våga mig på det

Mystjejen - Jag blev också nyfiken! Har inte heller sett chalks på Panduro, varken torra eller fluid.

• Cia o krabaten

Jag använder vanlig häftapparat och har köpt till färgade häftklamrar för att variera mig.
    Kostade billigt på scrapaffärer.

• annika5064

Gokväll flickor!

Om jag av någon anledning glömt att tacka någon personligen i gästboken, så passar jag på att göra det här! TACK till er alla som skrivit så goa kommentarer!

Tar mig nu en scrapFRI kväll, hur nu det blir...man kanske kan stansa ut lite medan man glor på TV? Eller, nej, helt fritt ska det bli!

Kanske....

• la Demoiselle Snorque

Hej..Håller på att beställa lite papper och saker från scraproom men är det nån som vet vilken av akrylfärgerna som är svart? (dom som man kan köpa styckvis)

• tr3z

Angående häftklamrar så var det nån som tipsade här inne om att man kan måla vanliga med akrylfärg, billigt å bra för att få olika färger på dom

Svar på tråden Scrapträsket 2