• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis

Tack för grattisarna Känns konstigt att vinna en scraputmaning Kul att dela vinst med Mammsy eftersom vi faktiskt satt och gjorde våra LOs tillsammans

Nu ska jag scrappa. Lika bra att passa på när man är inne i ett stim

• PamPam 83

Grattis till Mammsy och Skumpis!

Jag har för mig att jag har läst någonstans att det skall vara scrapmässa i Köpenhamn slutet av sommaren/början av hösten. Men kommer inte ihåg vart jag har läst det. Någon som vet något om det?

• malin ulrika

Viffy:
    Jag rekommenderar www.paperwishes.com, de har "kit" de kallar för "busy scrappers solution", med papper i matchande färger, samt "tags" och bokstäver, som man klipper ur pappret (jag brukar scanna och printa tagsen, så blir de lite glansigare, och så kan jag använda dem flera ggr...)
    De har "kit" i olika teman. Det enda är att jag vet inte om de skickar internationellt (jag bor i Kanada).
    I vilket fall kan du kanske skicka efter deras katalog, de har så mycekt kul, att man blir inspirerad bara av att tita i den!!

Lycka till!

• Tygtiiger

Jag är inne och tjuvläser ibland fast skriver inte så mycket...

Men det verkar faktiskt som om jag kommer att hinna klart sonens första år album innan han är ett-och-halvt år!!

Det trodde jag aldrig!

• malin ulrika

Matriark: tack för länken ska kolla upp det sedan!

• Marajjah
    PamPam 83 skrev 2006-06-27 19:52:23 följande:
    Grattis till Mammsy och Skumpis!Jag har för mig att jag har läst någonstans att det skall vara scrapmässa i Köpenhamn slutet av sommaren/början av hösten. Men kommer inte ihåg vart jag har läst det. Någon som vet något om det?
    Kolla in på scraproom, jag tror att jag har sett det där. Å de pratade om det på mässan i HBG i april också.
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Marajjah
    Lingonflickan skrev 2006-06-27 19:34:59 följande:
    Nu verkar de styra upp utmaningarna på scrappiz. Finns en hjälptråd som var rätt bra - tror jag för jag har inte prövat än. Under den en lista utmaningar.
    Vilken hjälptråd då? Hur menar du?
  • Marajjah
    Tygtiiger skrev 2006-06-27 20:24:23 följande:
    Jag är inne och tjuvläser ibland fast skriver inte så mycket...Men det verkar faktiskt som om jag kommer att hinna klart sonens första år album innan han är ett-och-halvt år!!Det trodde jag aldrig!
    Bra jobbat säger jag! Själv tror jag inte jag blir klar före min son är 2 år. Ägnar alltför mkt tid framför datorn med er och på scrappiz. Shoppar alldeles för mkt, eller nja, det var inte rätt, "fönstershoppar" för mkt. Snurrar runt på olika sidor och trycker in en önskelista, går vidare, kikar på nästa osv osv. Det tar tid!
Svar på tråden Scrapträsket 2