• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Skumpis

Ny LO i mitt galleri.

Kikar in och läser ikapp senare men nu ska jag sova med min son ZZZZzzzz....

• Jo79

Ny Lo....och sedan tror jag att jag följer Skumpis exempel....Flört

Mamma till KaramEllen
  • Humla78

Nu har jag också beställt blommor. Vilken tur att hon hade ett vanligt konto, då kan jag föra över pengarna själv och behöver inte "hacka" mig in på makens internetbank. Det är mycket lättare att beställa i smyg då också . Och det är ju jag som är hemma och tar emot posten också. Hmmm... en plan börjar ta form...

• Jo79

Ja, jag säger ju det Humla.... det ÄR ett beroende, och vi har alla symptom....

Mamma till KaramEllen
  • Viffy
    En fråga till er som kan detta: Har köpt ribbade ark men vet i 17 hur jag ska använda dom. Nån som använt sånna och kan visa hur ni gjort?
    //Lycklig mamma till Cindy och lilltjejen i magen
  • Matriark

Vart inspirerad av Jenny Sandbergs srudentLO och bestämde mig för att ta tag i mina egna gamla studentbilder till min BoM. Jag liftade henne på titeln, och filofax-blad till journalingen.. Sen valde jag färgerna från studentmössan : Blå, gul, svart och rödlila.

Eftersom vi diskuterade igår hur mönstersaxar aldrig används gav jag mig tusan på att använda en till denna dubbel-LO, och så har jag doodlat med vit sakura gelly roll penna
    "För jag har tagit" uppe till vänster är inte sån där dymo-remsa utan en liknande font som jag hittade på nån av font sajterna som det länkats till här..

Dubbel-LO-studenten-vänster sida. Dubbel-LO-studenten-höger sida.

• Loppan79

När ni häftar på era lo:s, använder ni nån speciell häftapparat eller går det med vilken som? Måste det vara en sån som man kan vika upp så att man kommer åt mitt på sidan eller hur gör ni?

Jag köpte en jätteliten häftapparat idag men kom på att jag inte kommer så långt in på sidan med den och den går inte att vika upp. Smarta jag!

• Viffy

Ingen som vill hjälpa mej Ledsen

• MAMMSY

Viffy: Hur ribbade e dom e det bazills så kan du ju använda dom som bakgrundspapper eller är dom ribbade som wellpapp?? Isåfall kan du ju använda dom som dekoration å ha bakom ett foto eller nått.. lite svårt när man inte vet hur dom ser ut...

• Viffy

Dom är ribbade som wellpapp så då ska jag alltså ha dom som dekoration Glad

Svar på tråden Scrapträsket 2