• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • malin ulrika

Deeva,
    jag börjar ofta i "fel ände", ser en fin layout som jag vill kopiera, (typ "bebis i badet"), sen letar jag papper, sen kollar ajg upp vad jag har för bilder som passar, tänker ut om jag vill ha nån text med, och sen sätter jag dit lite band, etiketter, brads etc...

• Tygtiiger

Viffy:
    ett album
    några fina enfärgade eller nästan enfärgade papper i färger du gillar
    några fina mönstrade papper som du blir kär i och som går att kombinera med de enfärgade
    en brytbladskniv el dyl av bra kvalitet
    en BRA stålskala (metalllinjal) att skära efter
    en svart penna att skriva med

ev någon enstaka dekoration om du ser något du absolut vill ha - men jag skulle föreslå att du börjar med att fästa foton på papper och skriva till, och sedan öser på dekorationerna när du märker vad du gillar.

• Marajjah

Deeva
    jag har också glue-dots från panduro och de sitter som berget. Tryck till lite efter att du placerat ut objektet på lo:n så ska du få se på grejjer!

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • tr3z

Viffy - allt som Tygtiger skrev utom album tycker jag du bör ha. Skaffa ist plastfickor att förvara dina LO's i, det blir billigare tills du vet vilket album du vill ha.

• tr3z

Åh så jobbigt, sitter här och försöker välja ut vilka kort jag sak framkalla eftersom jag hittade en kupong med gratis framkallning i en bebis-gratis-grej Men alltså, hur ska man kunna välja när man har sådär 700 bilder och man tycker att bebis är sötast på alla?

• tr3z

2xA - ja, det blir väl nåt sånt till slut.. tycker jag sitter här och väljer bort och väljer men det blir inte färre bilder för det.. Ska mickla ihop så att jag kan framkalla fyra bilder/kort, scrappar ju ändå 8*8 så det behövs lite småbilder.... Blir nog en PS-dag idag

• Jo79

...och om ni vill ha mer primablommor så har Vixxxan ett erbjudande om 4 flaskor för 220:-..... Penga munoch om man vill så packar hon i zippåsar istf flaskor så då går frakten bara på 6:-! Vem kan motstå...? Inte jag....Skrikandes

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Kan man inte blockera köpknappen i nätaffärerna...?FundersamPenga mun

Mamma till KaramEllen
  • liiinda
    Jo79 skrev 2006-06-28 08:53:06 följande:
    Kan man inte blockera köpknappen i nätaffärerna...? Mamma till KaramEllen
    Skrattande Det har jag oxå undrat mååånga ggr!! Det är livsfarligt med dom här nätbutikerna...särskilt dom som man får handla mot faktura!Skrikandes
Svar på tråden Scrapträsket 2