• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • malin ulrika

Är det nån som vet vad font med nyckelpigor på heter?
    Jag vet att jag laddade ner den, men jag har så många olika att nu kan jag inte hita den... Det var liksom nyckelpigor på bokstäverna, det var så gulligt...

• Nattönskan

malin ulrika: Tack så jätte mycket för hjälpen. Jag har ett skärunderlägg och kniv. En skärmaskin? hur funkar den och var köper man den?
    Hörnstans har jag nog sett någonstans. Men går den att använda till alla typer av hörn?

Kom på en sak till, hur får ni ut fina bokstäver?

Ursäkta alla frågor

• malin ulrika

Nattönskan,
    ja det är liksom ett vasst blad fastsatt på en glidande grej som är fastsatt på en vinkelhake liksom, så man bara lägger kortet man ska beskära längs med vinkeln, sen drar man med den vassa delen, och det blir rakt och fint!
    Jag har ett par olika, en gammal sak och en nyare med rakblad. Jag tror fiskars gör sådana t.ex.
    Eftersom jag bor i Kanada kan jag inte rekommendera någon affär eller så, men det borde gå att få tag i...
    Vet inte om det heter just "skär maskin" (kollade lite på nätet för jag ville hitta en bild, men jag hittade ingen), kanskke nån annan här vet den korrekta benämningen... Men helt klart skulle jag inte kunna klara mej utan det!!

• Nattönskan

malin ulrika: tack för jätte bra svar. Ska titta runt lite och se om jag ev skulle kunna hitta någon sådan. Oj du bodde långt bort du härligt.

• malin ulrika

Nattönskan,
    om fina bokstäver,
    jag vet endel som har bokstavs -stansar, det blir ofta jättefint tycker jag. Jag har inte prövat det själv, de är så dyra, på endel ställen här har de "scrapotek" på affärer etc där de har flera alfabet där man kan betala per timme, och så får man låna deras stansar. Mina kompisar har gjort det, men jag har aldrig prövat, har inte tid... Men himla fint kan det bli.
    Annars kan man ju skriva ut på dator, och sen klippa ut, fast det är svårt om inte fonten är tjock liksom...
    Annars använder jag klister-bokstäver, eller skriver ut rubrik på dator som jag sen klipper till och fäster med t.ex. brads eller öljetter, eller syr dit med ett par stygn...

• Fnyz

malin ulrika det är bara ett par sidor bort... det var jag som frågade efter skissar så kolla efter mitt oranga foto

• Lingonflickan
    Nattönskan: CO (Claes Olsson) har en bra skärapparat och dessutom 6-pack med hörnstansar.

Ny LO i galleriet. Skulle passa på färgtema - om den inte varit "o-neutral" vill säga.Skrattande
  • Anne81

Har tittat runt lite på alla nya LO´s, de é jättefina!

Svar på tråden Scrapträsket 2