• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Tjofsen

Fast jag upptäcker ju nu att här menar ni säkert inte digital-scrap..utan RIKTIGA SAKER????? OK..letar upp en annan tråd

• Sagomamma
    Loppan79 skrev 2006-07-04 15:51:47 följande:
    Jippie - jag har en postavi väntandes på mig där hemma från scrapbookbutiken Hoppas bara på att dottern somnar tidigt så att jag kan scrappa framför allsången
    Haha Det är bra! Man SKA väl planera barnens sovtider efter när det passar att scrappa? Väl? Oskyldig
  • penni

Nu har jag gett på mig nåt jag trodde jag skulle få ångra..  började scrappa ett album till lillkillens faster i present, albumet e klart men så såg jag utsidan, mintgrönt och trist.. så nu gav jag mig på o försöka scrappa utsidan

kika gärna in o risa o rosa

* älskar min maxen *
  • Nattönskan

hej hej
    skulle ni vilja hjälpa mig?
    Jag har problem, för jag får inte kanterna snygga och raka. Drar mig för att fixa ordning bilder och sånt vad använder ni?
    och hur gör man de runda fina hörnen?

Ha det bra alla scrappare

• malin ulrika

...nån som kan hjälpa mej med skisser eller förslag på två-side uppslag? jag har kört fast som sagt...
    Ifall ni har några i era gallerieer så säg till, please!
    Tack ska ni ha!

(Och tack för den där dymo-fonten, jag laddade ner den, tror det var matriark som lade den länken, tack tack!)

• malin ulrika

Nattönskan, vad menar du, är det att klippa bilderna du ahr problem med?
    Jag har en sån där skär maskin, den är ovärderlig...
    Att sen göra rundade hörn, det kan man nog göra med en slags hörn-stans. det finns lite olika, rundade hörn stansar finns säkert också, fiskars har ju endel hörn stansar t.ex...

• MAMMSY

Malin Ulrika om du tittar lite längre bak i tråden några sidor så där så finns det  ett par länkar till skiss sidor

• malin ulrika

Tack MAMMSY, ska jag göra!
    (har du nån aning om ungefär var...? Annars får jag skumma igenom 100 sidor... men det är OK, tack ska du ha!!)

Svar på tråden Scrapträsket 2