• Nina75

Kalmar-tråd

Välkomna alla Kalmar/Nybro/Ölands bor.
    Jag flyttar över vår lilla bf lista hit.

30 sep HeleneR
    15 okt Maj77
    25 okt Nina75
    31 okt Andi Pandi
    11 dec Knyttet
    6 jan Minname
    19 jan Aphrodite
    21 feb lillefrejen
    27 Apr Mariiee

• Svar på tråden Kalmar-tråd
  • Andi Pandi

Hej på er!
    Avvaktar åxå med att skriva upp mig på fikalistan. Vill gärna fika men har ju BF 31/10 och tänkte att det skulle hända något innan. Men sån tur har man väl inte.
    Minname: Jag har hela tiden legat över den övre kurvan på SF-måttet och gått upp 20kilo......Det kan man kalla valross *s*
    Lillefrejen: Om du är ute efter barnvagn så kolla på blocket.se där hittade jag min.
    Ha det bra allihop!

• Minname

Andi Pandi : förstår att du avvaktar att fika heheh =0) vore ju bra anledning att skita i den för att ligga och lukta bebis!! Tyvärr verkar det nästan som det faller fram bebisar vilket datum man än sätter *flinar* men jag antar att så kommer det nog vara nu fram över.
    Ja du tala om att jag är chockad att jag inte lagt på mig. la dock på mig 10kg innan grav då jag flyttade hit och blev sambo... lite sambofetma skulle man kunna säga
    jag är dödligt förstjust i godis och såg min chans att äta massa när jag var gravid och ha det att skylla på men aj aj aj så har det inte blitt.. hatar godis nu!! knasigt!

• HelenR

Andi Pandi: Hur känner du dig?? Börjar du bli nervös??Snart e de dags...=)

• Andi Pandi

HelenR: Konstigt nog är jag helt lugn.Känner mig redo. Men jag hinner säkert bli nervös innan det är färdigt. Är bra avis på dig som får gosa bebbe nu.
    Minname: Jag gick oxå upp 10kilo när jag blev sambo men jag kallar det för trivselfett. Hi hi. Så nu väger jag 30kilo mer än när jag och min man träffades....Ha ha stackars gubbe!

• Nina75

Det där med att gå upp i vikt när man blir sambos verkar vanligt Jag gjorde inte det, men min man gick upp 10 kg direkt han flyttade hit Trivselfett är väl ett bra ord! Nu väger han nog 30 kg mer än när vi träffades, men vad gör det.

Jag som trode jag var ensam om att ha ett sf-mått över kurvan, det var skönt att höra att jag inte är ensam om det trots allt. Har gått upp 17 kg sen innan grav. Valross är ett ord jag får höra från maken ibland, inte så roligt alltid när man mår skit

• Minname

nej verkligen inte kul med att höra valross av andra men jag kan meddela att jag känner mig så och trodde jag skulle bli ännu värre.

Sambofettma säger jag men trivselfetma det var ännu finare!!! =0) ska nog annama det!!
    Det som är bäst är att min sambo säger att han ser ingen skilland på mig nu och då!! i hans ögon är jag lika smal!!

• Nina75

Minname - be honom upprepa det runt nyår *ssss*

• HelenR

Andi Pandi.. Jag trodde jag skulle bli nervös när jag blev inskriven på förlossningen,men de vart jag inte.. Man hade annat och tänka på som värkarna.. Men jag önskar dih lycka till...

Nina75:Kan ju fråga dig samma sak som Andi Pandi,om du e nervös??De e ju som sagt inte långt kvar..... =)

De här med vikten stämmer nog. Jag vägde 52kg när jag träffade min sambo,sen rasade jag upp i vikt,så nu ska jag försöka gå ner till den vikt jag vill,om de går... Har redan gått ner 10 Kg efter förlossningen.... *stolt* =)

• Nina75

Helen - Ne, jag är inte nervös, var inte det förra gången heller. Jag är inte den nervösa typen helt enkelt. Förra förlossningen gick så jättebra så jag tar nästan för givet att det ska bli liknande denna gången.

Igår var jag på rundvandringen på bb. Det var jättekul att det var "min" barnmorska som höll i vandringen på förlossningen, kul att se henne igen. Kul att se dörren till "mitt" förlossningsrum och dörren till "mitt" bb rum osv... Och åh, vad mysigt att se de små nyfödda bäsingarna.

• Minname

Nina75 var det bara att gå dit eller ska man boka tid?

Helen: oj 10kg redan så snabbt ... vad lyxit ja hoppas en annan gör det lika snabbt och lätt!!

Svar på tråden Kalmar-tråd