• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • crazi cow

kärleksdronken: Tyvärr så finns det inte så mkt barnkläder där jag bor, bara Hennes typ. Lite trist. Men grabbarna börjar ju bli stora ändå så stummer åldern är ju ändå över, suck..

• Coccos

Ja, precis. Fastän egentligen borde man bli glad om någon bjuder över så man får spara lite pengar. Fast så tänker man inte då, utan mer: MÅSTE HA! MÅSTE HA! Som en zombie.

• Veladis

Coccos: varje gång jag tar bussen till stan (har ingen bil) åker jag förbi en trädgård där en liknande dockvagn - något äldre årsmodell tror jag- står under ett träd vid lekstugan. Där står den i regn såväl som sol, möglar säkert och bleks...    Är det legitimt att smyga dit och sno den när den misshandlas så??? Kan gladerligen byta ut dem mot en modernare, undrar just vad de skulle säga då i den familjen...   Om deras gamla 70-talsbarnvagn plötsligt blivit modern-plast-från-Toys R`us !

• Coccos

Veladis, du måste smyga dit i skymningen och rädda denna övergivna vagn. Ställ dit ett plastdito, och familjen shall märka nothing. Usch, hur kan de göra så mot så fina klenoder????

• Maerion
    Veladis - Du får plinga på och fråga om du kan få rädda den!

Dronken - Håller med.. Och ibland köper jag saker som jag liksom eg inte ens vill ha. Så kommer de hem och hamnar i ett hörn. Farligt roligt med auktioner, jag får börja sälja också kanske!
    ♥ Mamma till Nora 060425 ♥
  • norgesessan

ja, vad jobbigt det måste vara att titta på när saker man gillar går i sönder framför ögonen, och veta at dom inte bryr sig (antagligen)

• Cecci78

Hittade mer kläder från 70-talet i gömmorna hos föräldrarna idag:) Har 3 stora säckar sen innan men där var det mest slitna kläder tyvärr. De här 3 lite mindre säckarna innehöll en del riktigt roliga saker. Flera supersöta små miniklänningar, stickade kretioner och saker i konstiga material. Ska fota lite i morgon och lägga i galleriet.

I en av säckarna låg nån form av amningspump och en bok från 1972 som heter "graviditet, förlossning, spädbarnsvård". Skrattade när jag läste den. Får jag citera?

• Coccos

Cecci, ja! Citera gärna, sånt är kul!

• norgesessan

ja, citera massor, jag har en gammal bok, från 40 talet tror jag, och en från 1980 hemma i norge. den gamla var kul att läsa...den "nya" hadde massor av reklam for alla moderna grejer som fanns då...4 olika blöjsorter och tre olika snibbar (pocket snibbar var dom mest avanserade, vanliga blöjor, t-blöjor)

• Cecci78

oki, här kommer lite citat:

Från stycket "pappan under förlossningen":
    På många förlossningskliniker finns det nu möjlighet för pappan att vara med vid förlosningen. Att det inte förekommer överallt beror på att äldre sjukhus inte är planerade för pappans närvaro. Det blir allt vanligare med sk. papparum med möjlighet att hänga av ytterkläder och att ta på en skyddsrock innan han går in i förlossningsrummet. Här kan han koppla av en stund och vistas under ronder eller när undersökning pågår i förlossningsrummet"

Men så j-a bra att pappan har någonstans där han kan koppla av, för det är ju han som har det jobbigast!!!!!

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.