• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • bettzen

men å vad ni har mycket på era kupor och myror. Här finns det verkligen INGENTING som har med barn att göra.

*surar*

• kristinah

dronken - mina föräldrar ska på stor parkeringsplatsloppis på söndag - ska jag be dem hålla utkik efter nåt speciellt till dockskåp?!?!

• Kärleksdronken

kristinah, var är den p-loppisen, är det Siggesta? Alltså, min dotter fick ett dockskåp av sin frånvarande farfar som kompenserar det med stoooora presenter 2 ggr om året, så då fick hon ett stooort dockskåp, modernt, på sin 2-årsdag. Men jag vill ha ett gammalt dockskåp till henne, sånt som jag hade när jag var liten. Dom får gärna hålla utkik efter billiga 70-tals dockskåpsmöbler, vad snällt att du kollar! Kanske hittar dom ett smurfhus också? Eller en retro-syskon-sulky? Ska du komma till Gustavsberg nån dag då på loppispromenad? Vi ska gå runt lite idag, kl 11, kanske är lite kort om tid för dig.

Cecci78, var det möbler också? Var ligger den "Kupan" nånstans?

• Nifelheim

Smurfhus ja. Vad är egentligen ett rimligt pris för ett sådant`? Har ju en del smurfar och är supersugen på ett smurfhus men på loppisar är de ju alltid svindyra. Ngn som vet vad som är rimligt att ge för dem?

• Kärleksdronken

Nifelheim, det finns ett smurfhus här på dyr-loppisen i Gustavsberg, med smurfar, det ville hon ha 400 för, hon sa att ett sånt blivit sålt på Tradera för 800. Jag tycker att det låter jättedyrt.

• Nifelheim

Ja visst är det dyrt. Jag tycker också att det är ganska orimliga priser på dem. SÅ gamla är de ju ändå inte.

• norgesessan

min dumma sambo (tycker han själv) sålde alla sina smurfar med smurfhus....och allt sitt lego, när han ahdde tröttnat på det....han ångrar nu när vi har fått barn....

• kristinah

ska be henne hålla utkik efter smurfhus också

Hinner inte ut idag - ska jag till G-berg får jag nog åka direkt egfter dagislämning vid 9 för att hinna vara där nåt innan det är dags att åka hem igen.

Men gärna nån dag nästa vecka med fint väder helst....

skriver upp:
    *syskonsulky
    *enkelsulky
    *sittvagn
    *smurfhus men tillhörande smurf?!?
    *70-talsmöbler till dockskåp
    *60-70 tals tyger
    *leksaker 50-70 tal

har du nåt önskemål om maxpris på syskonsulkyn? eller årtal?

och nej det är inte i Siggesta - utan i södra norrland - vill inte berätta var riktigt än - inte förrän de köpt min sittvagn i manchester som jag bara VET kommer att finnas där.
    provkörde en sen 70-talssulky igår av en kompis - vad sköna de är att köra!!!!! Måste ha!! Men då var den på blocket redan såld.

Var det nån här som snodde åt sig den ?!?!

• kristinah

vill abra tillägga att min mamma tycker att det är SÅÅÅÅ roligt att ajg intresserar mig för gamla prylar

Synd bara att jag inte hade samma koll för 3 år sedan då vi rensade ut bland mina prylar från att jag var liten....

• Kärleksdronken

kristinah, har dom lastbil? Nu kanske dom inte orkar släpa med sig en syskonsulky från Norrland, men skulle dom ha lite plats över så ser drömvagnen ut som sådan: kromchassi (inget plast på chassit)!! Thats it! Max 300 kr. Och varukorg. Tyget spelar ingen roll, är det slitet klär jag om med något retro-tyg.
    Vad var det för 70-talssulky du provkörde, Brio eller Emmaljunga, eller annat? Är nyfiken på vilket märke som var bäst på den tiden. Min liggvagn är Emmaljunga och den är jättelättkörd, bra svikt och lätt att svänga. Å, dom är ju bara bäst! Du har en förstående mamma du, min tycker bara allt sånt är fult... Idag hittade jag faktikst ett par retrobyxor till mig själv. Oranga manchesterjeans, vet inte hur gamla de var, men det var Wrangler, och lappen inuti såg gammal ut. Frågan är om jag vågar ha dom på mig...Det är ju skillnad på att sätta på barnen knalloranga byxor mot på en själv

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.