• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Kärleksdronken

Cecci78, kan du inte smygta en bild på dockskåpet? Jag bor ju inte alls i närheten så jag kan inte åka och titta! Fast egentligen tror jag att morfar vill snickra ett dockskåp, så jag ska nog mest hitta coola möbler att fylla det med. (Farfars mut-dockskåp får stå i nåt hörn och se nytt och trist ut.)

• Cecci78

kan jag nog försöka göra:) ska en sväng på stan i morgon tror jag.

• Cecci78

Dronken: nu ligger det bilder på dockskåpet i mitt galleri!!

• Veladis

Priser...

På en lokal loppis finns diverse retro vagnsleksaker för 25 kr... Sådana man spänner tvärsöver... Några i trä, några i plast. De kostade 25 kr st, är det ett bra pris eller inte? Känner att jag har dålig koll...

• kristinah

Kärleksdronken:
    pratade med min mamma ikväll och gav henne listan

Då säger hon plötsligt att:- " ja men sånna möbler hade hon i loppi/antik affäeren här bredvid en hel låda av. den stod hon och packade upp och skulle sätta ut till försäljning."

En hel låda!!!!!

behöver jag säga att mamma har fått i uppdrag att nosa lite kring årtal och priser....

• Kärleksdronken

Kristinah, en hel låda?! Wow!! Intresserad! *mena*  Hoppas det inte är priser som här på dyr-loppisen när det var 120 kr för ett bord+2 stolar från 70-talet...

Cecci 78, vad sjysst att du fotade dockskåpet, jag ska nog inte köpa det, det var en trist planlösning på det Men grymt coola retro-tapeter!!

Veladis, 25 kr är väl lagom bra! Jag gav 105 för mina plastnallar på Tradera och var glad ändå! Har dom plastelefanter på snöre?

Igår lyckades jag få min sambo att stanna på en loppis vid vägkanten, jag kände vibbar och när jag tittade ner i en låda såg jag plastmoduler i glada färger som var olika djurdelar, hundar elefanter och giraffer med ben och huvuden, tyckte dom kändes väldigt retro och när jag visade fyndet för min brors sambo sen på kvällen så kände hon igen dom från sin barndom Dom är jättefina! Det står Tupperware Toys på?! Ska lägga in bild när jag lyckats klura ut hur man laddar batteriet på nya kameran.

• Veladis

Dronken: Det var ett par trägrejor med träfiskar och runda träpärlor, plus någon med träklockor. Sen var det någon med plasthundar...

• lurv

Kärleksdronken: Tuppertoysdjuren har jag! Första omgången kom någongång på 70-talet sedan har det gjorts nya med jämna mellanrum.

• Kärleksdronken

lurv, cooolt! Vet du, då måste jag fråga dig om dom, jag tycker det är lite mystiskt. Elefanterna har större pluppar, och går inte att sätta ihop med de andra djuren, jag har giraffer och hundar också. Och: ska det bara vara en "plastkloss" mellan ben-klossarna? Hur är "grundinställningen" med färgerna? Gröna/gula ihop, och blåa/röda?Jag tvingade min mamma att åka tillbaka till loppisen idag (den ligger där dom bor) för att kolla om det fanns flera delar kvar där som jag missat...jag driver alla i min närhet till vansinne med mina retrobegär...  Min brors sambo sa att hennes Typperwaretoys kunde man sätta ihop så att dom blev jättelånga. Kan man fortfarande köpa dom i samma stil, så att man kan komplettera?

• Kärleksdronken

Veladis, jag söker plastelefanter, min mamma har sagt att hon hade såna på min vagn, såg nu att lyckosten Caro Lin e har fyndat såna idag på en loppis, lyllos henne.... Ska du köpa några?

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.