• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Nifelheim

Hm blomflickor/troll...Inte så lätt att hålla reda på. *s* kan du inte lägga ut en bild?

• MayCai

Hej Jag har precis fått en liggvagn från tidigt 90tal i mina händer. den har ett jättefint chassi, kromat, och vita hjul och tyget är i svagt ljusblått skai, jag skulle vilja klä om den men kan själv inte sy ett stygn...vart ska jag vända mig? Snälla lite tips...

• Veladis

MayCai: Måste du klä om en då? Annars är ett hett tips att fråga en verkstad som klär om möbler...

• MayCai

Veladis: hej , nej jag vet inte om jag ska klä om den eller ej. Jag har inte fått hem den än men innertyget är i flammigt pastellfärger, inte så fint. Men det kanske räcker med att bara klä om det?
    Annars ska jag fråga på en möbelverkstad, det är bara det ätt jag vill inte lägga ner för mycket pengar på den för jag har även köpt en annan betydligt dyrare vagn och får nog inte igenom på hemmafronten att gödsla pengar på en gammal vagn..,

• Veladis

MayCai: Klä om insidan är inte så svårt, utsidan är krångligare, och så syns det mer om det blir fel...

• Cecci78

På tal om dockskåp, de hade ett stort, ganska slitet sådant på Kupan här, 6 stora rum och spetsigt tak, det var nog t.o.m el indraget. Det var inte nytt, kanske 60-tal? 125 kr.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.