• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • lurv

Kärleksdronken: Som jag har fattat det så ska det bara vara en kloss mellan bendelarna sedan så avslutas djuret med en svans. Kan inte kolla just nu eftersom killar ligger och sussar så jag vill inte riva runt i lådorna. Giraffen är om jag kommer ihåg rätt grönt huvud, gul hals, grön kropp, röda ben och gul svans. Elefanten är rött huvud, blåa ben, röd kropp och gul svans. Hunden kommer jag inte alls ihåg (plockar upp delarna varje dag hur kan man glömma :-S )

• Cecci78

kärleksdronken: nä, det hade väl blivit dyyyyyyrt att skicka till dig, men det är ju alltid kul att se bilder! Ko, tapeterna var nästan det bästa med huset, förutom elsladdarna från 50-talet

• Kärleksdronken

Cecci78, dom svarta och röda tapeterna hade man ju gärna haft på riktigt som fondtapeter, superläckra!

• Kärleksdronken

kristinah, har du någon glädjande loppisrapport ännu? För visst var det nu i helgen dom skulle dit, dina päron? Väntar med spänning!

• kristinah

inte ett smack fyndade mamsen...det fanns bara 90-tals prylar till dyr-priser...hon försökte höra med dem som sålde om de visste var 70-tals prylarna fanns...tydligen hade där varit flera som frågat flera timmar innan loppisen startade - så ska man göra fynden ska man vara på loppisen INNAN den öppnar vad det verkar.

ingenting alltså....men letandet fortsätter...

• Yoyna

Hej tjejer! Har tjuvkikat lite här i er tråd ett tag och undrar om man får hänga på? Det är ju sååå härligt med retro-grejer! Var nere och rotade i mammas sparade lådor från när jag var liten och hittade en hel del fina kläder till min ett-åriga dotter, bl.a. röda manchester hängselbyxor med rutigt foder, perfekt nu till hösten! Tack mamma!

Ska leta lite leksaker nästa gång, vet att det ska finnas en hel del!

Va fina grejer ni har hittat föresten! Roligt med loppis! Min sambo hatar loppis å begagnat...tur att jag inte bryr mig!

• Coccos

Yoyna, klart du ska hänga på här! Röda manchestersnickisar låter jättefint. Har du lagt ut bilder?

• Kärleksdronken

kristinah, näää vad trist.... Loppisen som jag fyndade på i lördags (i Brottby) hade personal som var mycket skeptisk till 70-talsvagnar. Jag frågade henne såklart om retrosulkysar, och hon sa att hon tackar nej till sånt, att det är ingen som vill ha såna vagnar... Min sambos teori var att det var ju ute på landet, och där vill dom bara ha nytt, men om man bor inne i stan (eller exstadsbo som vi ) så vill man ha/vågar ha lite retro. Olika smak beroende på hur man bor.... Ja, jag vet inte......, men Brottby ligger ju långt ut i vildmarken (Coccos, vi skulle ut och plocka svamp )

• Yoyna

Coccos: Nä, tyvärr, inga bilder... Har inga alls, och då tycker jag att det känns lite konstigt att bara lägga ut bilder på kläder å grejer... Men det är det kanske inte? Kikar iaf in till Nifelheim å kollar på bilder!

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.