• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Cecci78

Idag har jag inhandlat en sele till vagnen (den klassiska, med rosen på) för 10 kr!! Hurra för Röda Korsets nya loppis! De hade även en åkpåse, men den var "bara" lite halvretro och dessutom har jag en 2-åring (i vinter)+ 2 åkpåsar så jag behöver inte fler Den var i alla fall grå/silver i något sammetsaktigt material, 5o kr.

Ni som handlar så mkt dockvagnar, vad ger ni för dem? Hittade en igår på ett annat loppis, den var i rosa manchester men solblekt på vissa ställen och lite skitig för 75 kr. Nästan ett objekt man skulle klä om....

• Caro Lin e

Cecci: Dockvagnarna jag har köpt har jag gett mellan 25kr och 125kr för. Den för 25 var en ganska sliten gammal sulky och den för 125 var en superfin 60-talsvagn. Men runt en hundralapp tycker jag är okej. Ja mer om de är fina, men om man ska putsa bort rost och så, då vill man inte ge för mycket...

• Cecci78

sabt, denna får nog stå kvar på loppiset... det är ju mest barnvagnar jag vill har ändå

• humla

mina föräldrar hade köpt en fin lila "ligg"dockvagn för 30:-, inkl kudde och lakan,
    och en trehjuling från 1964(!!!!) för 35:-, på loppis.
    det är roligt att fynda sånt som inte andra uppskattar!!!!!!

• Kärleksdronken

humla, vilket fynd!! Jag köpte också en dockvagn idag, för 150 kr, det tyckte jag var ett bra pris, så 35 kr var ju hiskeligt billigt!

• Gummisnodden

Vill oxå ha en äldre liggdockvagn till min dotter, helst nå liknande ja hade när ja var liten (80-talet). Men vart hittar ja de? brukar kolla på blocket men har inte sätt nåt där, hittar inte äns nån loppis här där ja bor.
    Bor i Stockholm -Årsta.

• Småtting

Smyger in med mitt retrofynd, en häftig sol??stol som vi har på verandan. SÅ coolt tyg, tycker jag, andra verkar inte lika imponerade

Jaja, för 50 kronor på loppis fick Hedvig & jag favoritstolen, bild finns i galleriet

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.