• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • pr32

Jag har ett skåp, som jag skulle vilja att ni tittar på. Det finns i mitt galler under starka bilder.
    Det är ett stor gammalt vitrinsåp. Står i ett förråd och används att lasta urväxta kläder på... Tanken har varit att köra det på tippen. Men efter inspiration här har jag fått för mig att behålla det och fixa till.

SÅ nu vill jag ha tips på vad ni tycker jag ska göra.
    Glaset i luckorna är ju hemsk t.ex.

• Sagalin

pr32:
    Jag skulle byta glaset, sen skulle jag måla det vit och ev. byta handtagen.

• Samla

Smajla: Va mysigt det blev med nya krukan!

pr32: Den var fin! Personligen gillar jag inte övandelen, hade det varit jag hade jag tagit bort ovandelen o helt klart behållt underskåpet, ev bytt handtag men nog inte gjort mer. Den har den där shabby chic stilen som jag älskar...

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • pr32

Samla: Ja, jag har faktiskt tänkt tanken att bara ha nederdelen (överdelen står bara lös ovanpå så den är bara att lyfta ner). Men då är grejen att jag är i ganska behov av förvaring, så då det sättet skulle det va bra att kunna ha överdelen också...

• pr32

malins79: Vad skulle du ha valt för glas?

• Mystjejen

Pärla: Jättefint skåp!! men jag skulle verkligen fundera på att behålla det så, skitsnyggt med avlutat... men i vitt skulle det vara fint med...

• Monsa

Jag skulle ha målat glaset för att vara riktigt ekonomisk och okrånglig. På med ny vit färg på hela. Det behlvs ju i och för sig inte, det räcker med att bara fixa just glaset.

• Englavingar

jen05...hur gick det med soffbordet, blev det ditt?

• Sabika

pr32: Måla vit + vanligt glas med fuskspröjs kanske?  Eller tyg istället för glas?

Jag köpte en spegel igår...

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!