• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Sabika

Fragglerock: Sååå mycket jag vill ha!

• millface

Gud vilka fina skyltar!

Är de gjorda i trä eller vad?

Kan man ha dom ute?

Någon som har beställt av dom som vet om dom är fina I verkligheten?

• Fragglerock

Millface: Jag har beställt en träskylt. Det som det står ... life is made of choices, remover your shoes or scrub the floor! Den är jättefin!!! Det står i beskrivningen om det är papp, trä eller plåt.

Ska nog beställa nån till badrummet oxå. Finns ju några skoj att välja på. De har ju faktiskt plåtskyltar i gammeldags til oxå. Sök på "tin signs" så kommer de upp. Jättefina oxå!

• nublu

Så, nu luktar det nytvättat i hela huset förutom badrummet, där luktar det Island Mango. Mitt paket från Scrap&Giftcorner kom idag.

Maken och jag tittade på mäklarsajter från Estland i gårkväll och vi konstaterade raskt att några av renoveringsobjekten som vi var sugna på i vintras fortfarande finns kvar och att homestyling definitivt inte slagit igenom på bred front på andra sidan Östersjön.

Jag undrar om det skulle funka med en vit lantlig romantisk inredningsbutik i Estland...

• Fragglerock

Millface... övanför skyltens mått står material. Tror att den du tittar på är "art print", dvs tryckt på papper. Den skulle va skitsygg i en patinerad ram i alla fall!

• Eddan

nublu: consider me your client ! Kan du förresten inte skicka mig några länkar på dina estniska mäklarsajter - skulle vara kul att se. Man kanske skulle skaffa sig en liten sommarstuga i närheten av Tartu, eller ännu hellre nära havet!

• nublu

Eddan : Sök på kinnisvara (mäklare på estniska)på Google och det kommer upp ungefär hur många som helst...

Kan man lite estniska är www.kv.ee en bra sajt. Leta efter talu (gård/hus med lite eller mkt mark), maja (hus) eller korterid (lägenhet). Under Maakond (landskap) kan du söka på Tartumaa, Pärnumaa (Pärnu med omnejd), Läänemaa (Haapsaalu med omnejd) och Harjumaa (Tallinn med omnejd). Hojta om du har fler frågor!

Ska lägga in några bilder som borde få er att baxa. Lägger dem i mitt galleri. Som sagt, renoveringsobjekt var ordet...

• nublu

Nu finns det bilder från ett klockrent renoveringsobjekt i mitt galleri.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!