• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Beatrize74

Två frågor så här på morgonkvisten. Jag har inte backat tillbaka i tråden och läst vad ni skrivit de senaste två dagarna då jag varit bortrest.

Har ni läst senaste "Drömhem och trädgård"? Kolla in de vackra sängarna på sidan 67 och det helt FANTASTISKA sovrummet på sidan 58-59. Den tapeten skulle jag kunna tänka mig att ha i sovrummet jag med.

Och så hade de ett annat jättefint sovrum med beige "enkla" sammetsgardiner för 6250 kronor. Inte illa!

Har ni sett vad som kommer i veckan till Netto? Vita möbler och dessutom massvis med målar- och slipprodukter för att göra möbler vita. De är som om de gått in i vår tråd, sett vår fascination för att måla om möbler och använt sig av det.

• Prinsar

Hej alla experter inom målarområdet.
    Har ett köksbord och stolar i furu och funderar på att måla dessa vit, men måste man då slipa allt först eftersom de är klarlackade? Eller kan man göra på något annat sätt för att slippa slipa allt?

• Ankmor

Prinsar, du måste nog rugga upp ytan med ett sandpapper först så att den nya färgen fäster. Gör rent ytan också!

• hampo

Precis. Rugga upp ytan lite lätt överallt. Sen blir det fint.

• hampo

Nu har jag målat om i datarummet. Målat ny antikvit färg i allrummet o satt dit en bård , om ni vill titta.

• Prinsar

Tack för era snabba svar.
    Tror ni att det skulle se bra ut att måla köksmöblerna vit?
    Velar lite fram och tillbaka.

• Ankmor

Hampo, du har gjort ett mycket bra jobb! Datarummet är (enligt mig) perfekt!

Prinsar, vita köksmöbler är alltid snyggt, tycker jag ialla fall.

• Karamellfabriken

Hej prinsar!
    Klart du ska måla köksmöblerna vita (furu är inget kul)!
    Själv gillar jag antikvitt.
    Tänk på att spackla ev hack och repor så får du ett fint resultat.

• hampo
    Prinsar skrev 2006-09-13 11:33:04 följande:
    Tack för era snabba svar.Tror ni att det skulle se bra ut att måla köksmöblerna vit?Velar lite fram och tillbaka.
    Det blir snyggt det.
  • therre
    Våran lilla familjs skrev 2006-09-13 08:58:35 följande:
    therre skrev 2006-09-13 03:33:51 följande: Alltså... VAR kan man hitta enfärgade naturvita morgonrockar i unisex-modell?! Jag har letat, men antingen är de för feminina eller flerfärgade, tom på Hemtex som jag trodde kunde ha... Vet att Jotex haft förut i flera år, men inte nu längre! På LAGERHAUS i Göteborg köpte jag vita morgonrockar... Enkla & fräscha!Ta en titt där...
    gah! jag har ju inte lagerhaus här! inget på postorder?
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!