• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • therre
    nublu skrev 2006-09-16 18:56:47 följande:
    Therre : Japp, den gjorde matsalen 10 ggr snyggare. Minst! Den gamla matsalslampan hamnar i ungarnas rum. Är så less på deras veckade plafond som knappt ger ledljus ens.
    haha. det är verkligen skitsvårt att hitta en snygg lampa till barnrum som ska vara lantligt! i stugan lär dotterns rum vara lite mer modernt, det blir mest de vunxas utrymmen som ska bli lantliga. det går inte med ett barn som har överfullt med leksaker *s* sambon skrattade åt mig o sa "ska vi ha lantligt i hennes rum ska hon ha en liten kökssoffa och en stol brevid med en docka på", inget annat. haha. så det blir mer modernt där, men allt annat ska jag greja i romantisk stil
  • therre
    77a skrev 2006-09-16 18:59:05 följande:
    ingen här som sett min tråd om serien Delicious från Rice... om vart de säljer det porslinet???? ha en trelivg kväll!
    desperat? såg att du skrivit i en annan tråd? måste se hur de ser ut
  • therre
    77a skrev 2006-09-16 18:59:05 följande:
    ingen här som sett min tråd om serien Delicious från Rice... om vart de säljer det porslinet???? ha en trelivg kväll!
    har du kollat på deras hemsida om återförsäljare?
  • Ankmor

Annars kan du ju alltid ringa/maila till Rice i Sverige

Borgmästarvägen 11
    SE-19335 Sigtuna
    tel: +46 8 592 541 00
    fax: +46 8 592 553 53
    sweden@rice.dk

(tog adress&telefonnummer från www.rice.dk)

• therre
    Ankmor skrev 2006-09-16 19:15:25 följande:
    Här har de massor med mysiga saker!www.dixie.se/
    ja, jag har en sådan spetskorg därifrån. ringde em här jag bor o köpte en via telefon som de skulle ta hem, blev inte exakt en sådan som på bilderna, men himla söt!
  • 77a

va gulliga ni är, haha, ja desperat alltid... måste ha de ljusturkosa skålarna!!! och på inreda.com har de bara de gröna... har mejlat igår till rice sweden men får väl tidigast svar på måndag och vilka återförsäljare det finns i sthlm...

Tack ändå!!! :)

• therre

förresten, jag måste ha två lampor! helst två fönsterlampor, är inte så sugen på bordslampor för det är mer tomt upptill i fönstret. tips på två söta fönsterlampor? skomakarlampor hade varit fina, men jag vet inte...

• nublu

therre: Ungarnas rum är hemskt. Trasig Nalle Puh-bård och gul tapet. Fernissat trägolv där fernissan blivit bortfrätt av kvarglömt kissat lakan (urrrk) på ett ställe precis vid dörren och urfula Expedit bokhylla i stl XXL (känns det som).

Men IKEAs lampa Kantele gav ju rummet en aningens lantlig touch. Får försöka leva på det till nästa sommar, då kanske vi har tid och resurser att renovera deras rum.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!