• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Ankmor

_Nu_ såg jag att Dixie ligger i Göteborg. Jag ska in till Göteborg nästa helg och då ska jag övertyga sambon om att vi bara _måste_ dit!

• nublu

Hehe, nu har maken kommit fram till att vi måste ha en Rist till! Matsalen och TV-rummet är ju ett stort rum på ca 45 kvm i vinkel och nu vill han ha en till TV-rummet också.

"Den här svarta är ju skitful! *rynka på näsan* Den passar ju inte alls här!" Snacka om att jag smittat honom!

• lilla Uv

Har två såna här bord från ikea som jag är så trött på, på ovansidan har lacken försvunnit så det har blivit jätte fula fläckar, så där har jag satt fast skiffer skivor, men nu är jag trött på underdelen, vad tror ni om att måla det ljust? då blir det ljus underdel och svart/grå överdel... sen kan man ju slipa lite på kanterna så det ser lite slitet ut.. hmmm vad tror ni?

www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=13405&langId=-11&categoryId=15800&chosenPartNumber=40050960

• lilla Uv

vad kan man ha för lampa i ett barn rum? och matta? har ni sett nåt passande? funderar lite på nån större trasmatta.

• lilla Uv

jag igen som terroriserar.... glömde ju skriva att jag funderar på säng himmel över spjälsängen, kanske något att sy själv och nån smart upphängnings anordning, Förslag??

• Beatrize74

Här är det fler makar som har blivit lite "smittade".

Jag visade honom min frustration över vår skilda smak genom att visa honom på ett uppslag i "Drömhem och trädgård". De visar ju sängar där i det senaste numret.

På första uppslaget helt vita. Sådana jag vill ha.
    På sista uppslaget mörkbetsade. Sådana maken vill ha.
    På mellersta uppslaget antikbetsad ek, sådan som är mittemellan min och makens båda smaker så ingen av oss blir riktigt nöjd.

Det blev så tydlgit. Jag visade på det sovrummet som är min DRÖM i samma tidning. Vitt, krusidulligt, romantiskt med olika textilier. Underbart!

Tror han förstod vad jag var ute efter. I dag var vi på "Hem och Villa" mässan i Örebro och där pekade han helt plötsligt ut ett vitt bord och vita stolar. Jag höll på att tappa hakan, men jag försökte att inte visa mig förvånad. "Vad tycker du om de här då, den var väl inte så dum, synd bara att det inte var större".

Gullemannen, då försöker han verkligen anpassa sig efter det han nu vet är mitt ideal.

Jag köpte en vacker glaslykta från Miljögården och en liten kristall att hänga i taklampan. Sedan visade Jonny och Mattias från "Roomservice" upp något demonstrationsrum från scenen. Vi fick välja mellan fyra tapeter och alla var fina på sitt sätt. Jag frågade Jonny vart han hade köpt tapeterna och det var tydligen från Designers Guild, men jag blir inte klok när jag går in och tittar på hemsidan. Ingen av de tapeterna finns med. Han hade köpt dem i Stockholm sade han, men jag glömde fråga vart. Vet ni vart de finns att köpa, eller beställer man dem enbart tro?

Maken sade dessutom att..."Vore det inte fint med den där vita med tunna guldmedaljonger till hallen? Skulle inte det passa fint ihop med en vit garderob och om vi byter ut dörrarna till vita?"

Dåndimpen......nyp mig någon

• Pärla1

ÅÅhh, vad avis jag blir att ni lyckas få över era karlar på era inredningstankar...jag kämpar för fullt här hemma...lite har jag lyckas med, eller allt egentligen, tar bara lite tid att bearbeta honom...haha...

• nublu

Beartrize74 : Grattis till den förbättrade mannen!
    Designers Guild/Tapi Agentur, tel 08-661 03 80. Hit borde du kunna ringa och fråga om dina tapeter.

Jag tror att bästa sättet att vinna slaget om heminredningen är att göra som Beartrize74 och jag gjort; visa hur vi vill ha det och börja i liten skala och så kompromissa lite så att karlarna också får som de vill utan att totalsabba helhetsintrycket. Jag för min del gillar att blanda ut det vita med lite trä och lite färg så jag klarar av att sova i våran furusäng. Mest för att jag inte ids att dels ta fajten för att få måla den och dels spyr jag vid blotta tanken på att behöva rugga upp ytan på hela eländet med sandpapper och sedan måla 2 gånger.

• annibilly

kan nån hjälpa mej? ja va in på lantligdesign sidan o såg ett underbart soffbord..men hur gör man för å beställa det? ser inte artikel nummer lr nåt? fattar nada :P

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!