• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Rut

Ett litet skoställ i hallen och seda de som inte används dagligen står i garderoben under trappan i hallen.

Vad har ni för kökslampor? Behöver ha en rejäl lampa (bordet är 2m). Är förtjust i Lampgustafs lovedinner, men den långa finns bara i en stålvariant. Passar väl egentligen inte så bra...

• Det ljuva livet
    Vilja78 skrev 2006-08-05 21:23:43 följande:
    Tänkte precis fråga vad ni gör av alla skor.
    Vi har en skogarderob *älskar*. Bild finns i galleriet.

Mystjejen: Mina kommer från en inredningsbutik, men jag vet att det finns på EM, Coop och på stora blomsterland. Har ett par siden som jag stoppar i den som ser tråkigast ut (behöver nog köpa några fler erter semestern)
    Mamma³
  • Samla

mystjejen: Tack! japp alla Skrattande.  Jag köper stenar, krukor, växter försig o sätter i hop. Det är svårt att hitta fina fejk (vägrar säga plast/sidenväxter). Lavendelväxten i mitten tex är köpt på Plantagen. Hemtex har fina hjärtan av fejkblommor.

Bara måste: www.bloomingdoor.com/easydoproject.html

Jag dööör, kolla bla på projekt och länkar!!! Sååå mycket att läsa. I love chabby chic stilen!!!!!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Mystjejen
    Vilja78 skrev 2006-08-05 21:23:43 följande:
    Tänkte precis fråga vad ni gör av alla skor.
    Har hängt upp två "klädgarderober" tror jag det kallas fast med fack i... och lägger skorna i dem. Fast de är fulla nu... Svårt det där.
    Värsta Supermamman skrev 2006-08-05 21:44:59 följande:
    Vilja78 skrev 2006-08-05 21:23:43 följande: Tänkte precis fråga vad ni gör av alla skor. Vi har en skogarderob *älskar*. Bild finns i galleriet.Mystjejen: Mina kommer från en inredningsbutik, men jag vet att det finns på EM, Coop och på stora blomsterland. Har ett par siden som jag stoppar i den som ser tråkigast ut (behöver nog köpa några fler erter semestern)Mamma³
    Ska genast, eller ja inte genast kanske men snart kolla upp vad som finns i denna lilla stad... 
  • Mystjejen

Värsta supermamman: Vilket fint hem ni har. Gillade speciellt sovrummet!

Var har ni köpt taklampan därinne? Snygg!!
    Och vilka supersöta barn...
  • Det ljuva livet
    Mystjejen skrev 2006-08-05 22:01:17 följande:
    Värsta supermamman: Vilket fint hem ni har. Gillade speciellt sovrummet! Var har ni köpt taklampan därinne? Snygg!! Och vilka supersöta barn...
    Tack ! Lampan fyndade jag på Netto (sant). Men har jag har sett liknade i Haga i Göteborg. 
    Mamma³
  • nublu

Samla: Men siden/plastväxter är ju White Trash! :D Läs den tråden, lovar att ni kommer att skratta härinne! :)

Vilja: I hallen uppe har jag ett par tofflor som jag har när jag hämtar tidningen och posten. I källaren bor 1 miljon skor överallt! :D
    Bor i sutterängvilla från 1950 och källaren har räddat förståndet på mig åtskilliga gånger. Så skönt med en groventré att gömma barnvagnar, skor och skitiga overaller i!

Åh, jag har hittat tapet till köket idag! Från Borosans billigaste sortiment (tror det iaf eftersom jag fann den i köket i mina föräldrars nytapetserade kommunala hyreslägenhet). Så smårutig att det inte syns på långt håll att den är rutig! Jättehärlig!

Egentligen så skulle vi väl riva ut hela köket och tiptop-renovera det men det skulle säkerligen gå på 50+ kkr och det är för mycket att låna upp när man har en uråldrig panna i källaren som måste bytas ut inom de närmaste åren. Så jag tänker föreslå maken en budgetrenovering bestående av nytt golv, ommålning och uppfräschning av några skåp och byte av några skåp + ny köksfläkt och nytt kakel. Men visst vore det härligt med ett helt nytt kök!

• Pearls Of Paradise

nublu - hahaha huwa..

funderar på att ha dem i en vit korg... någonstans... men vart vet jag inte, vill att det ska va SNYGGT, skall slänga en del, men vissa vill ja ju ha kvar då jag fick dem under speciella omständigheter *ler*

millface - vad billigt, man skall aldrig tro att det dyraste är det finaste!! älskar ditt skåp, måste abra säga det hihi... du har inte lust o sälja :P

• millface

Malin:  Byrån blev verkligen jättefin!  Ba jobbat!

Juliah:  Å vad avis jag blir på dina inköp och att du kan gå till Ambiance!!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!