• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • nublu

Samla : Järnaffären är ett rykande hett tips! Kallas även för spikband har jag för mig...

Hrm, jag tror jag ska vara en riktig fuling och leta reda på det där huset i Lerum och kopiera ner alla bilderna på det. Som inspiration!

• millface

Värsta supermamman:

Såg att ni hade furupanel i köket som ni målat vit.

Målade ni direkt på furun och med vilken vit nyans?

Är själv sugen på att sätta upp panel nämligen.

• millface

Nublu:

Jag har gjort precis så med bilderna på Lerumshuset!!

För när det är sålt kan man ju inte se det mer...

• Det ljuva livet
    millface skrev 2006-08-06 20:04:03 följande:
    Värsta supermamman:Såg att ni hade furupanel i köket som ni målat vit.Målade ni direkt på furun och med vilken vit nyans?Är själv sugen på att sätta upp panel nämligen.
    Nä, panelen var från början så här snygg Köket före... Vi shellackade, grundmålade två gånger med oljebaserad färg och målade sen två gånger med antikvit oljefärg.. Jäkla meck (24h torktid per lager) men finte blev det .
    Mamma³
  • juliah

Nublu, jag har redan gjort en fuling :D

• Det ljuva livet

Är det nån som har lust att lägga in länken till lerumshuset så slipper jag att leta *pliiis*?

Mamma³
  • Smajla

Nublu - jag har också redan gjort den fulingen Skrattande

Värsta Supermamman - här är huset med stort H: www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4

//Smajla
  • Smajla
    juliah skrev 2006-08-06 19:46:31 följande:
    tackar för komplimanger, Jag säger som samla, heja coop! Ibland kan man då verkligen fynda...Mystjejen, jag tror att lamfoten (från mio, fanns också i vitt) gick på 349, skärmen blygsamma 39 kr. Och det var min man som valde den, ojojo vad jag har lyckats med honom ;) Jag sa bara att: Hitta ngn skärm så kikar jag på annat och med den kom han...Samla, borde inte typ panduro eller ngn byggaffär ha, jag går också o funderar på att tillverka lampa själv, är lite sugen på att göra en i gammal luffarstil, fast med lite prismor och annat som hänger i den...Vi får väl undersöka saken och rapportera här se :) !
    Ja, du har lyckats bra med din man! Flört
    //Smajla
  • Samla

nublu: du är klok du Skrattande! haha ställ dig i kö efter oss andra fulingar (är redan gjort)!!!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!