Luleå del 3
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
aquagreen: ja det är väl bra det, fast det skulle aldrig ha hänt. Vad berodde händelsen på? Löst monterad eller fel på vagnen, vet ni? Det är från babyproffsen du köpt den väl?
Tänkte bara höra med er som nyligen varit på bb å förlossningen, kostar det nått per natt där? bara för pappan eller?
Hmmmm jag hoppas ni tjejer som fött redan har tid att sitta här sen i vinter, det är ni som är mest aktiva här... dom andra som är senare på BF listan är så tysta
vill inte behöva sitta och prata med mig själv
Jag börjar jobba måndagen den 31a juli igen, fyyyy vad jag inte ser fram emot det, en hel månad och sen förhoppningsvis HP från slutet på September.
Men men, nu ska jag natta mig och magen.
Minnapinna: Jag ska skriva en förlossningsberättelse när jag känner att jag orkar.
Aquagreen: Det jag upplevde jobbigt med förlossningen var att allt blev så utdraget. Jag gick med i stort sett konstant smärta i tre dygn. Kunde inte sova vilket gjorde mig helt utmattad och därmed klarar man smärtan oerhört dåligt. Vid varje undersökning var jag bara öppen 1 cm vilket gjorde mig än mer uppgiven. Inget verkade hända och jag fick bara ondare och ondare. Morfinet bet inte på mig och när själva förlossningen satte igång var jag helt utan krafter. Lustgasen hjälpte dom tre första värkarna ungefär. När jag inte ville ha den längre höll dom den mot min mun och sa andas. Jag blev totalt väck. Låg i en dimma av smärta och ville helst av allt bara dö. Fick en EDA och därefter blev allt uthärdligt men fortfarande otroligt jobbigt. Barnmorskan sprang fram och tillbaka i rummet och var borta långa stunder. Så illa att hon till och med höll på missa att barnet var på väg ut. Tack och lov kom en annan bm in och hann hejda förloppet. Vi vet att vår bm inte hade speciellt fullt upp då eftersom en annan bm sa att det var lugnt då och hade också upplevt det märkligt att hon inte var inne hos oss.
Men men...nu är vår underbara tjej hos oss och jag försöker få tillbaka krafterna och bearbeta förlossningen. Tror att hela alltihop blev lite av en chockupplevelse för mig. Men jag är så tacksam för att jag kämpade på för jag fick ju det bästa priset av alla.
Norrksensflicka - det låter som min förlossning de där med smärtan o ingen sömn o att smärtlindringen inte bet.
Verkligen jätte trist att det blev som de blev med BM hon är ju en väääldigt viktig del i förlossningen om man säger som så..
Fötsök vila på dagarna, kanske din sambo kan ta med eran dotter på en promenad så du får lite egen tid o sova så ska du se att du kommer må bättre.
Jag har sovit massor på dagarna de första veckorna o de känns som att de har hjälpt iaf...
tjej18,
det kostar 150 kr/dygn för pappan- då ingår frukost och kvällsfika.
för mamman kostar det 80 kr/dygn o då ingår alla måltider.
Aquagreen: tack för stödet. Som tur är så är Milea jätte duktig på att sova längre pass på ca. 3 h så då hinner jag vila en del. Det är skönt!
Pappan i vår familj behövde inte betala något, jag däremot blev fakturerad 80 kr per dygn från både Norr- och Västerbottens Läns Landsting.
Förtydligande; vi låg på BB i både Sunderbyn och i Umeå.
Hej tjejer !
Vad har ni för er idag ?
Vi är strax på väg mot stan . Ska se om man kan hitta sej ngt fint o ha på dopet nästa lördag . =)