Luleå del 3
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Startar en ny omgång på denna tråd eftersom den gamla stänger i morgon...
Aquagreen,
ååh nice med ny vagn. Hoppas du blir nöjd nu.
Emmishen,
GRATTIS!
Engla Lis mamma,
välkommen till Luleå :)
Singela och Augustibäbis,
tack tack :)
Grattis Emmishen!!
aquagreen: Det var värst vad du har prövat dig fram i vagnträsket
vad gjorde du med de andra vagnarna? har man ångerrätt på dom? Som sagt, får hoppas att denna vagn ska passa dig och Neo!
Minnapinna: Jo lilla Milea var visst tveksam till att komma ut. hihi... Vi stannade till tisdag fm. Vi var ganska besvikna på bb med personal. Fick liksom ingen information förrän vi i stort sett var på väg hem. Tänk om man är en person som inte vet något alls om att sköta spädbarn. Det är ju inte så självklart för alla att larma på klockan om man är osäker. Som tur var klarade vi oss utmärkt på egen hand. Men atmosfären var lite stressig tyckte jag. Det var SKÖNT att komma hem!
Minnapinna...igen: Läste din förlossningsberättelse och blev sååå ledsen. Otroligt glad för din skull att du slapp en sån förlossning som min, men ledsen för att jag inte fick uppleva det så. Min var bara förfärligt jobbig. Har gråtit massor då jag tänkt tillbaka på den. Tur att det var värt varenda uns av smärta iaf.
Fru Johansson, är hon och föder barn nu kanske?? Ingen aktivitet från henne.....lycka till iaf
HelenZ - jag har kvar min MODI 06 den är bar 1 vecka gammal o använd max 10 gånger så är de någon som vill köpa eller känner någon som vill så är min som sagt till salu.
NORRSKENSFLICKA - Jag vet hur du känner dig, min förlossning var en mardrömm o 43 timmar lång, men inte ska du vara ledsen över det, en del får "dröm" förlossningar andra inte *trösta* Mådde jätte dåligt säkert 1 månad efter förlossningen men nu har jag "bearbetat" o de känns bra, dom är ju här våra små liv som vi så länge längtat efter....
Hej, hej brudar! Är tyvärr inte och föder än...ligger hemma med värkar dock, har haft värkar sen i onsdags eftermiddag, hyfsat regelbundna med ca 10-7 minuters mellanrum. I går kväll kom de knappt fem minuters mellanrum och jag hade så onte att jag grät, så vi åkte upp till sunderbyn (igen...). Jag hade sagt att åkter vi upp så åker vi inte hem igen! Men vad göra när det visar sig att man inte öppnat sig mer än, håll i er nu, 1 cm!!! efter alla de timmarna.
Fick brickanyl och smärtstillande och åkte hem för att förska sova. Borde kanske ha tagit sprutan hon erbjöd men ville verkligen inte stanna kvar själv på sjukhuset, det var fullt på förlossningen så jag hade fått ligga på gyn och mannen hade inte fått stanna.
Försöker vara positiv och se de bra sakerna, som att det faktiskt har börjat och att jag faktiskt har öppnat mig en cm och att jag har ett superstöd i min man, men sjutton också, det är inte lätt!
Hoppas att det kan smälla till snart och ta lite fart. Vill ju ha vår bebis nu!! Ska förska hålla er uppdaterade. To be continued...
Aquagreen: Jag börjar förstå lite nu hur du måste ha haft det, huvva! Men kul med en ny vagn :)
Minnapina: Oj, oj, snacka om konstraster till hur jag har det... Men gud så skänt för er att det gick så smidigt, verkligen jätte fin förlossningsberättelse!
Ärligt talat är det inte så lätt att vara positiv, skulle helst bara vilja grina och tycka synd om mig själv...
Glämde ju, Emmishen, grattis!!