• Lilou

Hur ser en vacker kvinna ut?

Ja det undrar jag! Och nu menar jag INTE att skonheten kommer inifran osv...jag menar ENDAST estetiskt sett!

Har i Italien ar idealet, vad jag har upplevt det, att man ska ha langt blont har, ganska stor byst, vara lang och suuuuuupersmal. Alltsa modellsmal.

Hur ar det i Sverige? Finns det ngt ideal? Vad tycker NI ar vackert? Hur skulle den 'perfekta' kvinnan se ut for er?

...annu en ytlig trad fran mig

pa er alla!

• Svar på tråden Hur ser en vacker kvinna ut?
  • iii

Jag tycker inte att det finns en mall för vad som är vackert. Jag tycker tex att Angelina Joli, Halle Barry och Charlize Theron, är supervackra, och de är ju inte precis lika varandra. Jag kan inte säga att den ena är vackrare än den andra, för det är olika sorters skönhet

• anna68

Tycker ofta att det räcker med ett långt blont hår, rejält med smink och stora bröst för att man ska betraktas som "snygg". Men ser man hur personen ser ut bakom sminket och håret är hon inte alltid särskilt vacker...Känns lite neandertal över att killarna har så "dålig" smak!

• Lilou
    iii: naturligtvis finns det olika slags skonheter...men jag undrade just VAD du tycker ar vackert? Vad finner du vackert i dessa kvinnor? Finns det ngt ideal i Sverige?

• iii

anna68 - så sant så sant
    Fast jag tror killar och tjejer har olika syn på vad som är vackert och vad som inte är det.
    Det du beskrev är för mig inte vackert, utan snarare trashigt.

• Elinore

tja..kan ju eg bara säga hur JAG SJÄLV skulle vilja se ut

Men... om vi börjar uppifrån

Tjockt långt glansigt ljusbrunt hår
    Lite rund ansiktsform, inte för smal
    Blåa ögon
    liten näsa
    (varmt utseende i allmänhet )

fina former, både vad gäller byst och höfter, inte för smal..snarare 5 kg extra på väl valda plaster

ca 173-175 cm lång

38-39 i skor (i wish )

sen ska man självklart vara trevlig, charmig, social och en bra människa oxå

• Banana82

jag tycker inte hårlångd har nåt med vacker att göra, kort hå kan vara oerhört feminit (pepping till mig som klipper av mitt svall imorgon) men välvårdat ska det vara, i övrigt så tycker JAG att en vacker kvinna är smal, nästan så man ser en skymt av revben, med stooora bröst och långa ben och något rundade höfter så man ser att där finns en midja, och väldigt naturlig sminkning

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • Bonanza

Jag tycker att kvinnor är vackra när de är kurviga men inte överviktiga, har långt hår och ett sött ansikte. Aiwendil är oerhört vacker, t.ex.! Däremot tycker jag att modellsmalt är apfult, men tror att det är populärt.

I Sverige är väl smalt ( men inte Nicole Richie smalt) idealet, samt långt hår och sminkat. Rätt stora bröst också.

TS: jag vägrar åka tillbaka till Italien. Jag kan nämligen inte gå 100 meter utan att få kanske 10 "komplimanger", bli utstirrad och ropad efter. Och jag är verkligen inte modellsmal!

Above all things I believe in love
  • iii

Jag vet faktiskt inte VAD det är som är vackert med just dom... Det är svårt
    Men ok, ska ge det ett försök.
    *stora läppar
    *stora ögon
    *långa ögonfransar
    *kropp som tex Paris Hilton (tycker alltså inte om stora bröst)
    *riktigt mörkt, långt hår
    *blåa ögon om man är mörkhårig är superfint. Även mörkgröna ögon är vackert.

Thats it. Men samtidigt så är det ju så att de kvinnor jag tycker är vackra ser INTE ut så. Och en sak som är fult på en annan kan vara det som gör en annan vacker!

• Lola Jämtland

" Hur ser en vacker kvinna ut?"

Som mig om man har den smaken.

Svar på tråden Hur ser en vacker kvinna ut?