• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Grus grus

Några speciella önskemål på motiv? Jag har hur många som helst nämligen. Den här är mysig!

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Bonanza

Ja, den var fin. Fast jag vill nog inte ha något så välkänt som disney. Men annars är allt välkommet. Gärna djungeltema, fast inte disney. Djur och så vore kul!

• Bonanza

Fint, men disney igen. Helst inte disney, men annars jättefint!

• Grus grus

Typiskt. Jag har nämligen 900 disneybilder, nya som gamla i just så här med bara konturer. Ska se om jag hittar någon som inte är så tydligt disney. Ett ögonblick...

• Grus grus

Säg till om jag ska sluta annars fortsätter jag leta.

• Bonanza

Fortsätt gärna! Snigeln och lejonet gillade jag! Man kan ju göra dem i roliga färger, så blir det jättefint!

• Grus grus

Javisst, det är det som är så bra med enbart konturbilder. När man gör upp vanliga bilder på overhead blir det svårt att se ordentligt, men nu kan man ju göra hur man vill. Jag fortsätter...

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?