• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Vanne

Jag jag ska nog ta tag i det där nu......!!! Måste bara bestämma mig för vilken bild det blir.

• Edisa

Jag hade målat NALLE PUH!!! Han är min favorit tillsammans med alla hans vänner...

• Mamma Zara

Nu e jag sugen pa att se lite bilder pa era rum.. finns det inga som gjort det an??

• Hjorthan

Det finns några bilder på min sida. Jag är inte klar med målandet än, ska bli lite prinsessor också någonstans.

• Sara E

Våran lilla är beräknad att komma i feb.
    men tänkte redan nu börja måla lite i rummet
    Tycker ni att det är för tidigt?

Bor i hyresrätt som jag läst att en del andra oxå gör.
    Ev. målar jag på väggen och bara målar över det om vi flyttar nån gång i framtiden.
    Annars så tänkte jag att om man köper en STOR playwood skiva och sätter upp den på väggen... med ett mellanrum bakom. Då kan man måla på den, sen sätta ljusslinga bakom den... Man kan exprementera nästan hur mycket som helst. Tror att det skulle bli mysigt i alla fall.

Nån som har förslag på var man kan köpa färg till det??
    Vill ju helst inte ha flera liter av varje nyans, och det får helst inte kosta för mycket.

Hittade jätte många bilder i denna tråden som jag kan tänka mig att måla. Tråden blir helt klart en favorit

Tack på förhand!!

• Lervik

Jag har fått upp några utav bilderna som jag har hittat i den här tråden, nu är det bara färgläggningen kvar. Tack för en jättebra tråd!!

• myspysan

Sara E:
    Köp provburkar med färg. Inte så dyrt och inte så mycket färg!
    Det har jag gjort när vi målat andra saker. Funkar kanonbra!

mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
  • LykkeLee

Jag vill ha lejonkungen.. skulle bli så lycklig om jag fick bilder på dom.. gärna utan "ram" (som den på simba och mufasa)

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?