• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Sarina och tony

Vanlig väggfärg och hobbyfärg har vi använt till det...

• prickelina
    Hanna o Lillis skrev 2006-10-29 15:46:41 följande:
     Ojdå... Hur mår ni nu då?Jag vet hur det känns med "kliandet"...  Vi flyttar om ca en månad och så fort vi boat in oss lite så sätter jag igång med Sagas Tingelingmålning. *längtar* ♥Hanna&Lillis♥
    Nja idag gick vattnet men jag har inga värkar så vi får väl se vad som händer... Man får inga riktiga besked. Det är mest, vi väntar och ser... Suck! Tror inte ens bebisen är fixerad. Är bara i v. 31+2.
  • Fru Engman
    prickelina skrev 2006-10-29 22:49:58 följande:
    Hanna o Lillis skrev 2006-10-29 15:46:41 följande:  Ojdå... Hur mår ni nu då?Jag vet hur det känns med "kliandet"...  Vi flyttar om ca en månad och så fort vi boat in oss lite så sätter jag igång med Sagas Tingelingmålning. *längtar* ♥Hanna&Lillis♥Nja idag gick vattnet men jag har inga värkar så vi får väl se vad som händer... Man får inga riktiga besked. Det är mest, vi väntar och ser... Suck! Tror inte ens bebisen är fixerad. Är bara i v. 31+2.
    Ojdå... Men allt blir säkert bra ska du se!
    Många kramar!!!
    ♥Hanna&Lillis♥
  • Tildas52

oj nu har vi bytt ämne här =) Prickelina Hoppas det går bra med dig =)

• Sarina och tony

Uppdaterad bild på väggmålningen som jag håller på med....finns att skåda i mitt bildgalleri...

• 3e ggn gillt

"Sarina och tony", vilken superfin väggmålning du gör! Har du hittat på motivet helt själv eller har du haft någon förebild?

• Tildas52

det blir super fint duktig du är =)

• myspysan

Den är kanonfin!

mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
  • lilla x

Hej! Måste bara säga att ni gör jätte fina vägg målningar. Tyvärr kan jag inte göra en sådan än får vänta tills vi flyttar till hus. Men tänkte måla killens barn möbler ett bord och två stolar men kan inte bestämma vilket motiv jag ska ha, någon som har förslag. Fundera på apan i början på tråden men sen har jag även funderat på att kanske måla en traktor eller bil men har inga sådana bilder så undrar om det är någon som har nå bra bilder?

• lilla x

Tack! vilken bra sida. Där ska jag nog hitta nåt fint att måla.

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?