• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Jica

Såga ut namnet i playwood skiva och måla......sätt sedan en plast ljusskena bakom så blir det häftigt ljus. Jag ska göra ett träd som är ca 17o högt och måla svart och sätta slinga bakom...

• myspysan

Är det någon här som har målat sitt barnrum och har kort på det?
    Är nyfiken...
    Såg i en av de nyare föräldratidningarna några som hade målat en "djungel"-bild. Var jättefint!

• Grannen

Det finns ngn omnämd tidigare i tråden myspysan. Gå bak och läs så hittar du nod det. Kommer inte ihåg nicket.

• NK80

Jennie, Vart hittar du alla bilderna? Vad söker du på?

Blir jätte inspirerad ju! Vi flyttar i november till bostadsrätt!

Mamma till världens bästa Colin!
  • Grannen

Nu är Elsa Beskow boken inhandlad och jag ska börja skissa i block och sedan på väggen.

Så roligt!

• Tjohooj

Anna79 skrev:
    Någon som har tips på vad man kan göra för roligt med väggen när man bor i hyresrätt. Jag kan inte måla på väggen hur mycket jag än önskar just nu...

Ett bra tips om du inte kan måla på väggen är att göra en stor tygtavla av nått häftigt tyg,bara att spika en träram med några extra träribbor i så spänner man tyget,dra ordentligt och häfta fast. Det är både roligt och blir snyggt!

• Gisse the one and only

Barbapappa är ju en figur som är underbart rolig och vacker. Tar man med lite omgivningar som typ Barbapappa på cirkus, så kan man ha de bilderna på väggen i många år innan man växer ur dom.

Sonens favorit helt klart och dottern gillar dom med. Sonen = 3 år, dottern = 19 år

• Bast

Anna79, vi bor också i hyresrätt, men tänker måla ändå! Vi ser helt enkelt till att ha extra färg till väggen, så att vi lätt kan måla över om vi flyttar!(Blev djupt förälskad i draken från Mulan, så den blir det! )

Ett annat tips är att måla på rullgardinen. Fast då syns det iofs bara på kvällen, men det blir ju skoj att dra ner den!
    Annars tycker jag att Tjohooj´s tips är kanon! Så blir det nog i dottern rum där vi har tapet som inte är övermålningsbar!

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?