• Bonanza

Motiv för väggmålning i barnrum?

När vi flyttar i december hade jag tänkt göra mitt barns rum riktigt fint och barnvänligt. Mitt barn kommer då vara 1.5 år, och jag tänkte måla motiv på väggarna. Lekfulla, men ändå fina motiv!

Min idé är att jag ska lägga en bild på overhead och sedan måla direkt på väggen från projiceringen.

Så jag ber er: kan ni visa mig fina motiv som jag kan kopiera upp på overhead? Som passar i ett barnrum?

Above all things I believe in love
  • Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?
  • Grus grus

aanna - jag har absolut ingen aning om detta fungerar, men kanske man skulle kunna sätta bilden på en lampa, och rikta lampan mot väggen. Tror ni bilden skulle synas igenom då?

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Grannen

Alla vi som gör väggmålningar av dessa motiv kan väl lägga ut dom så att vi får se varandras!

• Grus grus

Ja, vilken bra idé mumlin! Väntar med spänning på att få se under hösten! Själv ska jag vänta någon månad till innan jag börjar. Kan inte bestämma mig hur jag ska göra, nämligen...

• vickis75

Aanna: Jag brukade roa mig att måla på korgar för typ 10 år sen och då förde jag över mönster genom att rita konturerna med blyertspenna på smörpapper och sedan vända blyertssidan på smörpappret mot korgen (eller i det här fallet väggen då ) och fylla i konturen igen. Då "smetar" blyertsen på väggen (i alla fall om man har lite mjukare blyerts) och vips är det bara att fylla i.

Borde ju funka även när man ska göra en väggmålning. Det som kan vara krångligt är väl om det ska vara ett stort motiv... Fast har man ingen kopieringmaskin så man kan förstora motivet till lagom storlek så brukar det finnas kopieringsfirmor lite här och var...

Jag funderar på att måla Pettsson & Findusmotiv i barnrummet härhemma...

• Grannen

Jennie81, jag kommer oxå vänta tills utbyggnaden av huset är färdig. Sedan blir det målning!

• aanna

vickis75: kopiator har jag på jobbet men inte over head - det finns väl inte ens längre?
    Åhhh, Pettson och Findus skulle jag också vilja måla - mina absoluta favoriter!!!

• vickis75
    Aanna: Då kanske du kan testa min modell med blyertsen och överföra - annars går det även med en projektor kopplad till datorn! OH är nog inte så vanligt längre, men finns kvar i skolvärlden (iaf vad jag vet).
  • flygare

Hej
    Är det någon som har bilder på mumminfamiljen?
    /Tessan

• Grus grus

Jag har inga bilder på varken mumin eller laban. har bara en massa disneybilder!

Svar på tråden Motiv för väggmålning i barnrum?