• Madden

Varför kan inte pojkar leka med dockor??

Liam fick en Docka i 1-års present igår. En kill docka.. Jag tycker självklart att han ska få ha en å leka med, men andra ifrågasätter typ om varför han som är en kille ska ha en docka. Dem menar att han typ skulle få men för livet, att dem kan ju bli "Homo" eller nått pågrund av det.. VARFÖR???? Han har väll lika mycke rätt till att få leka med en docka som om en tjej skulle leka med Bilar..

♥Mamma till Världens mest underbara å sötaste Liam♥
  • Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??
  • Elli47

Just ja, dockvagnen däremot var jättepopulär, den körde äldste sonen sina robotar och skelett i... *s*

• Cocarola

By the way, även om det blir mer och mer vanligt att homosexuella skaffar barn så är det nog statisktiskt sett fler heterosexuella män som blir fäder - om nån kommenterar så säg att du tvingar honom att leka med dockor så att han ska bli hetero!

• myspysan

Min son (14 mån.) fick två dockor, han sköter om dom, pussar på dom, matar med kex och sin vattenflaska osv. Älskar att köra dem i sin lära gå vagn.
    Det är väl en självklarhet att de kan ha dockor, fattar inte varför de inte skulle kunna det!

mamma till en liten goding och syskonförsök igång...
  • Nattalina

Måste bara berätta om mina söta grannpojkar som visade sina militärklädda actionman-dockor för mig för några år sedan. Jag frågade vad de lekte med dockorna och de sa att de lekte att de var dockornas pappor och att de matade och nattade dem!

• Helene m Olivia o Sigrid

Homo!??

Min sambo blev homo så fort vi fick barn!!

• vadskajaghetadå

oscar har en pojkdocka med massa tillbehör.

finns inte en anledning till att han inte ska ha det.

han är 20 månader.

• vadskajaghetadå

oscar ahr en rosa liten sulky-dockvagn som han kör omkring både inne och ute, roligaste leksaken av alla

• Villblipappanu

Att pojkar skulle bli homo för att de leker med dockor är det dummaste jag hört. Jag lekte cowboy när jag var liten men inte fan blev jag det för det.

För övrigt tror jag inte heller att man blir homo av att ha rosa kläder. Inte för att det är något fel med det, som Seinfeld skulle sagt...

• Maya

Skitlarvigt! Klart att killar ska kunna leka med dockor. Min son har en docka som heter Dennis som han tar hand om, han sätter dennis på pottan, stoppar honom i sängen, borstar tänderna med mera. Tror bara att sådana lekar lär honom att bli omhändertagande, och kanske en bra pappa så småningom

Mina barn (1 pojke, 1 flicka) leker med allt, bilar, dockor, och allt annat, vad helst de tycker är kul, oavsett vad som anses "pojkigt" eller "flickigt".

• eilema

Det var det dummaste jag hört! Självklart ska han få ha sin docka!! Skulle min son tycka att dockor är roliga när han blir äldre ska jag gladeligen köpa honom en dockvagn! Tycker det bara är så löjligt! 

Det bästa med att leva i en liten stad är, att när du inte vet vad du gör, så vet nån annan det.
Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??