• Madden

Varför kan inte pojkar leka med dockor??

Liam fick en Docka i 1-års present igår. En kill docka.. Jag tycker självklart att han ska få ha en å leka med, men andra ifrågasätter typ om varför han som är en kille ska ha en docka. Dem menar att han typ skulle få men för livet, att dem kan ju bli "Homo" eller nått pågrund av det.. VARFÖR???? Han har väll lika mycke rätt till att få leka med en docka som om en tjej skulle leka med Bilar..

♥Mamma till Världens mest underbara å sötaste Liam♥
  • Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??
  • Karlstadtös

Konstiga vänner du har, som säger så! Självklart kan pojkar leka med dockor och jag vet flera som gör det! Min son ska få en när han fyller två i september!

• teomommy

TS! Helt utan att ha läst tråden: Vad köpte du för docka? Jag har letat, men de verkar oftast ha små lösa delar, som ögonlock, så de inte är lämpliga för små barn (under 3 år). Och jag vill köpa en som har ett ganska realistiskt ansikte och som ler!

• capybara

Jag ska nog köpa en docka till min son i morgon. Han har inte visat så mycket intresse förr, men idag gjorde han det när vi var inne i en butik så då måste han ju få en. Kan vara en bra förberedelse inför syskonets ankomst kanske.

• Bill

teomommy:
    Det finns olika dockor utan ögonlock och delarna som följer med går ju att lägga bort. Vi köpte en docka till sonen som visserligen kostade skjortan men jag blev förälskad och kunde inte låta bli. Den är helt i plast utan ögonlock och väldigt verklighetstrogen. Sen har han en sån där med ögonlock och mjuka delar med plast armar, ben och huvud. Kostade 100 kronor.

• teomommy

Så capy, vad ska du köpa för en? En sån där med mjuk kropp, eller en hel bebis med nappflaska och allt kanske?

• Ciccilionaa

Min son älskar sin docka, och även bilarna.
    C

• teomommy

bill: Tack för svar förresten. Jo, de bästa är svindyra. Jag tror jag provar med en liten med mjuk kropp, runt en hungring kostar de, det kanske är precis en sådan du menade.

• capybara

teomommy: jag tänkte kolla i vår lokala barnpryl-secondhandbutik, om det finns nån bra. En med mjuk kropp vore nog bäst.

• TerrorMorsan

självklart kan väll pojkar och flickor leka med dockor och bilar??? min dotter leker gärna med bilar, kör på golvet och brummar sonen leker o matar dockor han med, ibland leker dom tillsammans

jag kom inte på något bättre att skriva här
  • teomommy

Capy: Second hand!!! Men hallå varför tänkte jag inte på det! Då kan det bli en sån där stor och lyxig tom., och han kan helt negligera den om han vill utan att jag behöver bli irriterad över ett dåligt köp, haha!

Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??