• Madden

Varför kan inte pojkar leka med dockor??

Liam fick en Docka i 1-års present igår. En kill docka.. Jag tycker självklart att han ska få ha en å leka med, men andra ifrågasätter typ om varför han som är en kille ska ha en docka. Dem menar att han typ skulle få men för livet, att dem kan ju bli "Homo" eller nått pågrund av det.. VARFÖR???? Han har väll lika mycke rätt till att få leka med en docka som om en tjej skulle leka med Bilar..

♥Mamma till Världens mest underbara å sötaste Liam♥
  • Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??
  • Åke Vilse

Alexander har en docka (ärvd efter min syster) som heter Sture
    Den som han själv fick när han fyllde 1 år har inte varit så intressant, men Sture som är lite större är bra.
    Sture är dock för stor för min gamla docksäng så Nasse har fått sängen i stället och Sture får sova i Alexanders spjälsäng ihop med honom eller i ett lektält.
    Alexander lagar även mat till Sture på sin spisel och alla de fina tillbehören.

• Celestina

När min nu 14 åriga pojke var i 3-5 årsåldern så lekte han med dockor. Han var jätteförtjust i Barbie, och han fick bl.a Anastasia och Herkules-dockan. Han gillade också att klä ut sig i fina klänningar med spets och volanger, lekte att han var Snövit...
    Inte har han blivit "skadad" av detta.., och det är inget märkligt med det heller. Jag tycker inte att det är ngt att reflektera över, utan låt det vara.., låt pojken få leka med sin docka, huvudsaken är ju att han har kul och mår bra!

• MeMayo

Min äldsta kille ville oxå ha en docka när han var 1½-2 år självklart fick han det. Fick välja själv i butiken. Den var kul i ett år kanske sen har han inte brytt sig i den. Jag tycker att det är självklart att pojkar ska få leka med dockor. Sen är det ganska bra att ha när det kommer tjejer på besök..

• capybara

Jag är lite kluven eftersom jag själv aldrig har tyckt att dockor är kul. Jag har därför svårt för att peppa min son till att leka med dem, även om jag tror att det kanske skulle vara bra för honom att öva på att vara lite försiktig och omhändertagande, speciellt eftersom han snart ska få ett syskon.

Istället för dockor försöker jag få honom att pyssla med nallar, köra dem i dockvagnen, mata dem med flaskan etc. Jag vet inte varför, men jag känner mer för en gullig nalle än en plastig bäbiskopia.

• cissi24

Självklart kan en pojke leka med en docka.
    Precis som en flicka kan leka med bilar.

• Cocarola

Säg att han över på att bli en modern, jämlik man och världens bästa pappa!

Vill du vara lite snorkig så tillägger du:
    "Inte inskränkt som så många människor jag träffar," vink, vink..

• Elli47

Jag köpte några dockor åt killarna när de var små men de var inte intresserade av att leka med den... mjukisdjur är också något som sönerna aldrig brytt sig om. De har gillat skelett och robotar mest!

• mina barn

HAr inte läst hela tråden men har bara en sak att säga:
    Klart pojkar kan leka med dockor, det gör mina i alla fall.

• AnnaGBG

"Homo" Gud, en sån bonnig kommentar! Min son har en docka och en rosa dockvagn. Och, ja, blir han "homo" ( guuuud, så fjantigt ) av det så hoppas jag han träffar en skitbra kille.

• Sannive

Klart att pojkar kan leka med dockor!! Lek är BRA så länge som de inte gör sig själv, eller andra illa.

Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??