• Madden

Varför kan inte pojkar leka med dockor??

Liam fick en Docka i 1-års present igår. En kill docka.. Jag tycker självklart att han ska få ha en å leka med, men andra ifrågasätter typ om varför han som är en kille ska ha en docka. Dem menar att han typ skulle få men för livet, att dem kan ju bli "Homo" eller nått pågrund av det.. VARFÖR???? Han har väll lika mycke rätt till att få leka med en docka som om en tjej skulle leka med Bilar..

♥Mamma till Världens mest underbara å sötaste Liam♥
  • Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??
  • capybara

teomommy, precis! man kanske till och med kan hitta några roliga tillbehör, jag vet att min son skulle äääälska en dockvagn. Får väl se vad de har!

• babette

Vilka är "dem" som säger så? *undrar*
    Min dotter Elvira får leka med precis vad hon vill, hon har både söta dockor, bilar och snickarsaker =)

Tycker inte du ska bry dig om vad andra säger, självklart ska din pojk få leka med vad han vill =)

// kram

• teomommy

Capy (och andra): Jag kan varmt rekommendera en dockvagn till alla små pojkar. Kul omväxling till gåvagnen (som numera fylls med roliga saker och trampas runt med fast han går själv sen länge) och lättare att putta på än egna vagnen!

• Cecilia2

Tänk, jag trodde nästan inte det fanns någon som hade negativa åsikter om pojkars docklekar eller flickors billekar längre... Däremot är jag förundrad över att det finns så många mammor och pappor som på fullt allvar funderar över om det där med bilar ändå inte ligger i generna hos pojkar eftersom deras pojkar (ensambarn eller bara söner i familjen) bara vill leka med bilar och aaaaldrig visat intresse för dockor. Inte så konstigt att billekarna kommit först eftersom de flesta leksaker de har är - tadaa! - bilar.

Själv log jag invärtes häromdagen när mina tjejer (dryga två år) var hemma hos farmor där kusinen från frankrike (pojke dryga tre år) är på besök fick ett par dockor i present av sin farbror och kusinen fick en fet grävskopa. Det blev superslagsmål om grävskopan, dockorna ignorerades totalt... tills kusinen tog dem istället.

• milla122

lekte med dockor gjorde min son med, blev helt narturligt när han lekte med sin syster. nu har jag en dotter på 1 år som bara vill leka med bilar, helt ok det med.

• frugiraff

vad ofta denna sortens trådar kommer upp... suck!

• capybara

Idag köpte jag en docksulky till min son! Ingen docka än, jag försöker locka honom att köra nallarna i den men han är mest bara intresserad av själva sulkyn, att köra runt med den och sitta i den själv...

• Skytten

Jag orkar inte läsa alla svar men jag blir bara så förvånad över att det ens finns en sådan diskussion i dag år 2006 om killar kan leka med dockor. Skrämmande.
    Självklart kan barn leka med alla typer av leksaker. Vår son har alltid fått välja och när han var runt ett år släpade han jämt runt på en docka, nu är det mycket bilar som gäller, fast han sitter lika gärna framför spegeln och testar mammas smink.

• Madden

Skytten:Jag skrev denna tråden för att se va andra tyckte om dockor till pojkar. Bara för att ja själv råkat ut för förfrågningar om varför min lille pojke har docka..

♥Mamma till Världens mest underbara å sötaste Liam♥
  • moppet

Jag har inte läst alla inlägg. Men jag antar att den som tycker det är "fel" att pojkar leker med dockor också tycker det är fel att dom sköter om sina egna barn när dom blir vuxna. Att dockor är flickleksaker är ju en uppfattning från en tid när man ansåg det urfånigt och onormalt att en man sköt en barnvagn!

Sen om barnen visar olika intresse är ju det en sak, men att som vuxen styra detta är ju så förlegat!

Svar på tråden Varför kan inte pojkar leka med dockor??